نیوز سیتی!
17 شهریور 1402 - 15:39

راهپیمایی اربعین نوید شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است

اصفهان- خطیب جمعه اصفهان گفت: راهپیمایی اربعین، راهپیمایی قدس و ۲۲ بهمن با هدفی مشترک، شکل گیری تمدن نوین اسلامی را نوید می‌دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمد محمودی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان، با تسلیت به مناسبت ایام رحلت رسول اکرم (ص)، شهادت امام رضا (ع) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع)، اظهار داشت: امروز ۱۷ شهریورماه، سالروز کشتار مردم ایران به دست رژیم ستم شاهی است، مأموران حکومت طاغوت فکر می‌کردند با به گلوله بستن مردم ایران در این روز کار انقلاب اسلامی تمام است اما نمی‌دانستند که این انقلاب نشأت گرفته از عاشورای حسینی است.

وی با بیان اینکه انقلاب شکوهمند اسلامی بعد از قیام ۱۷ شهریور با قدرت پیش رفت و به پیروزی رسید، خاطرنشان کرد: راهپیمایی دشمن‌شکن اربعین حسینی با حضور ۲۲ میلیون نفر از ۱۰۰ کشور برگزار شد و حدود چهار میلیون از این تعداد زائران ایرانی بودند که سعادت حضور در این حماسه را داشتند.

خطیب جمعه اصفهان با اشاره به اینکه به دنبال این راهپیمایی بزرگ، راهپیمایی‌هایی در استان‌ها و شهرستان‌های کشور شکل گرفت، ابراز داشت: راهپیمایی اربعین، راهپیمایی قدس و ۲۲ بهمن با هدفی مشترک، شکل گیری تمدن نوین اسلامی را نوید می‌دهند و این در حالی است که دشمنان اسلام با ترویج اسلام‌هراسی به دنبال نابودی مکتب اسلام هستند.

حجت‌الاسلام محمودی افزود: بی تردید همه دولت‌های جهان نمی‌توانند راهپیمایی مشابه به اربعین را برگزار کنند زیرا این راهپیمایی بر اساس عشق و ایمان شکل گرفته است.

وی تصریح کرد: دنیای امروز متوجه شده پروژه اسلام‌هراسی که نماد دروغین غربی است شکست خورده، همان‌طور که‌به تازگی فرانسه دوباره قوانینی در خصوص مبارزه با حجاب اعلام کرده که ناشی از ترس این کشورهای غربی از تشکیل امت قدرتمند اسلام است.

خطیب جمعه اصفهان با بیان اینکه بسیاری از پژوهشگران غربی معتقدند که با این اقدامات نمی‌توان مقابل موج فراگیر اسلام را در جهان گرفت، ابراز داشت: تمامی شرایط برای حضور حضرت مهدی (عج) در حال فراهم شدن است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1489984

مهمترین اخبار ایران و جهان: