نیوز سیتی!
17 شهریور 1402 - 14:08

دولت در ارزیابی عملکرد خود سفره مردم را ملاک قرار دهد

دماوند- امام جمعه دماوند با اشاره به اینکه مردمی بودن دولت نباید شعار باشد، بلکه در عمل دولت‌ها باید مردمی باشند گفت: دولت در ارزیابی عملکرد خود سفره مردم را ملاک قرار دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دماوند ضمن دعوت خود و دیگر نمازگزاران به تقوای الهی با اشاره به اینکه خون شهدای ۱۷ شهریور راه را برای پیروزی انقلاب باز کرد و شکاف میان حکومت و ملت را عمیق‌تر کرد و احتمال سازش با رژیم شاه را از بین برد اظهار داشت: قیام ۱۷ شهریور سال ۵۷ مقدمه خروج شاه از ایران و سقوط رژیم پهلوی و استقرار نظام اسلامی ما شد.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) شاه را مسئول مستقیم کشتار مردم دانست و خواستار انهدام رژیم شاهنشاهی شد گفت: پس از واقعه ۱۷ شهریور اعتصابات مردمی گسترده شد و امام نیز مردم را به مبارزه و مقاومت بیشتر فراخواند.

امام جمعه دماوند بیان داشت: خاورمیانه جدید، خاورمیانه اسلام خواهد بود و در آن آمریکا و پیروانش جایی نخواهند داشت. به برکت خون شهدا، مردم عراق و لبنان و فلسطین و سوریه بیدار شده‌اند و در مقابل متجاوزان و زورگویان ایستادگی می‌کنند، مسلمانان جهان برای ایجاد تمدن نوین اسلامی باید اولاً رژیم‌های طاغوتی را از بین ببرند، ثانیاً نظام اسلامی ایجاد کنند، ثالثاً اجزای حکومت اسلامی را اسلامی کنند تا جامعه اسلامی شود. جامعه‌ای که در آن آرمان‌ها و اهداف اسلامی تحقق پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه موعظه رهبری به دولت سیزدهم کسب رضایت الهی در همه کارها و خدمت به مردم است عنوان داشت: مردمی بودن دولت نباید شعار باشد، بلکه در عمل دولت‌ها باید مردمی باشند و خدمت به مردم را افتخار خود بدانند و رهبر انقلاب از دولت سیزدهم به دلیل نگاه آرمانی و جهت‌گیری انقلابی و حرکت در مسیر اصول و تلاش جهادی برای تحقق برنامه‌ها و رفع مشکلات مردم تمجید کردند.

خطیب نماز جمعه دماوند با بیان اینکه تلاش بیشتر برای مهار تورم و رشد تولید و توجه ویژه به معیشت مردم و عدالت اجتماعی و تعامل با دنیا، توصیه‌ها و تذکرات رهبری به دولت بود اظهار داشت: دولت در ارزیابی از عملکرد خود باید سفره مردم را ملاک قرار دهد و طوری عمل کند که مردم شیرینی خدمات دولت را احساس کنند.

فتاح دماوندی با اشاره به بیانات رهبر در خصوص مسکن گفت: برخی از مردم در مسئله مسکن و اجاره بهای منزل دچار مشکل هستند و از گرانی اجاره منزل و افزایش بی‌رویه آن گله مند هستند که این گلایه بر حق است.

وی با اشاره به روز سینما گفت: هنرمندان سینمای ایران باید محاصره تبلیغاتی دشمن را بشکنند، دشمن می‌خواهد عیوب را بزرگ نشان دهد و موفقیت‌ها را کوچک جلوه دهد یا انکار کند، در حالی که ما موفقیت‌های بسیاری داشته‌ایم، به تصویر کشیدن سبک زندگی اسلامی - ایرانی و ترویج ازدواج آسان و به هنگام، فرزندآوری و فرزند پروری، مبارزه با طلاق و اعتیاد و ترویج فرهنگ کار و تولید بیشتر از رسالت‌های سینماگران عزیز ما است، سینماگران ایران در مسئله مسکن، بیمه تأمین اجتماعی، بیمه تکمیلی، بیمه بیکاری و امنیت شغلی مشکلاتی دارند که باید به آن رسیدگی شود.

امام جمعه دماوند به زیارت اربعین اشاره کرد و بیان داشت: اربعین امسال با حضور بیش از ۲۲ میلیون نفر از عاشقان حسینی در کربلای معلی برگزار شد و برگ زرین دیگری بر افتخارات شیعه افزود، بزرگترین راهپیمایی جهان با شرکت میلیون‌ها نفر از مسلمین و آزادی‌خواهان جهان از هر مذهب، نژاد، رنگ، زبان و فرهنگ تشکیل شد و راهپیمایان و زائران حضرت اباعبدالله به یزید و یزیدیان سیلی زدند.

وی عنوان داشت: بیش از ۴ میلیون نفر از ایران به عراق سفر کردند تا حضرت سیدالشهدا را زیارت کنند و این غیر از میلیون‌ها نفر مردمی است که به عنوان جاماندگان اربعین در شهرها و روستاهای ایران پیاده‌روی کردند و از مردم میهمان نواز عراق و نیز از مردم استان‌های مرزی ایران که عاشقانه از زائران حسینی پذیرایی کردند، تقدیر و تشکر می‌کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1489840

مهمترین اخبار ایران و جهان: