نیوز سیتی!
25 مرداد 1402 - 10:35

نظامیان آمریکایی از حملات نیروهای یمنی در امان نخواهند ماند

یکی از مسئولان دولت نجات ملی یمن تاکید کرد که آمریکا به دنبال صلح نیست و نظامیان آمریکایی در مرحله آتی از حملات نیروهای یمنی در امان نخواهند ماند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «توفیق الحمیری» مشاور وزارت اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن تاکید کرد که سفر تیم لیندرکینگ فرستاده آمریکا به منطقه بیانگر آن است که واشنگتن واقعاً به دنبال آتش بس واقعی نیست و ارسال تجهیزات نظامی به این منطقه بهترین دلیل برای نشان دادن قصد و نیت آمریکا است.

وی در ادامه افزود: زمانی که مواضع وزارت خارجه آمریکا در خصوص سفر فرستاده این کشور به منطقه را بررسی می‌کنیم متوجه می‌شویم که وی در واقع به یمن سفر نکرده بلکه به امارات و عربستان رفته تا امکان دستیابی به یک آتش بس دائمی را بررسی کند. اما در عمل می‌بینیم که تمام شواهد دال بر آن است که آمریکایی‌ها هیچ قصد و نیتی برای دستیابی به آتش بس ندارند.

الحمیری بیان کرد: در زمینه اقتصادی نیز شاهد آن هستیم که آمریکا، انگلیس و فرانسه با بندهای مربوط به پرداخت حقوق کارمندان جمهوری یمن مخالفت کرده‌اند. این مسأله بیانگر عدم جدیت دشمن برای آتش بس در کشور است. سفر لیندرکینگ در راستای ارسال تجهیزات نظامی آمریکا به دریای سرخ و نزدیک آب‌های منطقه‌ای یمن صورت می‌گیرد.

وی گفت: نخستین مخالفان نزدیکی میان یمن و عربستان طی دوره گذشته آمریکا، انگلیس و فرانسه هستند. زمانی که طرف مقابل از صلح سخن می‌گوید باید اقدامات عملی مانند عقب نشینی نیروها یا آزاد کردن زندانیان نیز با آن همراه باشد. وقتی نیروهای یمنی مناطقی را در عربستان هدف قرار می‌دهند در واقع منافع آمریکا را هدف قرار می‌دهند زیرا عربستان چیزی جز آلت دست آمریکا نیست. در مرحله آتی نظامیان آمریکایی به دور از حملات نیروهای یمنی نخواهند بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1445284

مهمترین اخبار ایران و جهان: