نیوز سیتی!
14 مرداد 1402 - 13:48

ممنوعیت اعتراضات علیه یک جشنواره در سوئد در پی وقوع ناآرامی‌ها

در پی اعتراضات و ناآرامی‌ها به جشنواره موسوم به اریتره در کشور سوئد که منجر به مجروح شدن تعداد زیادی شد، پلیس ممنوعیت اعتراضات را اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "ان تی وی" آلمان ، اخیرا در پی اعتراضات و ناآرامی ها به جشنواره موسوم به اریتره در سوئد تعداد زیادی مجروح و خسارات زیادی به بار آمد.

14 نفر پس از شورش در جشنواره اریتره سوئد همچنان در بیمارستان بستری هستند. گفته می شود حامیان و مخالفان دیکتاتوری در این کشور شرق آفریقا در حاشیه این جشنواره  به یکدیگر حمله کرده اند. پلیس هم اکنون از ادامه اعتراضات علیه این رویداد جلوگیری می کند.

به این ترتیب پس از شورش های خشونت آمیز که بیش از 50 زخمی برجای گذاشت، پلیس سوئد تظاهرات بیشتر علیه جشنواره اریتره در استکهلم را ممنوع کرد. پلیس استکهلم اعلام کرد مجوز یک تجمع عمومی که در واقع تا روز شنبه معتبر بود، پس از مشکلات روز پنجشنبه لغو خواهد شد. از سوی دیگر جشنواره فرهنگی اریتره می تواند ادامه یابد.

در جریان تظاهرات روز پنجشنبه علیه  این جشنواره در شمال پایتخت سوئد صحنه‌های ناآرامی ها، آتش‌سوزی و درگیری رخ داد.  چادرها و خودروها به آتش کشیده شد. به گفته مقامات، 55 نفر از جمله سه افسر پلیس در جریان این ناآرامی ها زخمی شدند.  به گفته  مقامات منطقه استکهلم، 14 نفر با جراحات جدی هنوز در بیمارستان بستری هستند که نیاز به درمان بیشتر دارد.

پلیس تحقیقات در مورد ناآرامی های خشونت آمیز، آتش سوزی و خرابکاری های جدی توسط نیروهای اورژانس را آغاز کرد. پلیس تعدادی از افراد از جمله یک نفر را به اتهام آتش زدن و حدود 140 نفر را عمدتاً در ارتباط با اخلال در نظم عمومی دستگیر کرد. علاوه بر این، به گفته پلیس، حدود 40 نفر از دستگیر شدگان نتوانستند نشان دهند که اجازه اقامت در سوئد را دارند.

گفته می‌شود که در پس این ناآرامی ها درگیری بین مخالفان رهبری سیاسی در دولت اریتره در شرق آفریقا و برگزارکنندگان جشنواره وجود دارد که از آنها به عنوان طرفدار دولت یاد می‌شود. جشنواره اریتره اسکاندیناوی" که از دهه 1990  در سوئد برگزار می شود، مدت ها بحث برانگیز بوده است.  این جشنواره در گذشته به دلیل حمایت از دیکتاتوری تک حزبی در اریتره و دعوت از رهبران ارشد مورد انتقاد قرار گرفته است. به گفته رسانه‌های سوئدی، برای تظاهرات علیه این جشنواره  گفته می‌شود که اریتره‌ای‌های بومی دیگر کشورهای اروپایی به سوئد سفر کرده‌اند.

این جشنواره تا روز  یکشنبه ادامه دارد. این گردهمایی شامل سمینارها و بحث ها، موسیقی، غذای اریتره و یک نمایشگاه کوچک است.   یک کارشناس اریتره در ایستگاه رادیویی سوئد SVT گفت که این نه تنها یک رویداد فرهنگی بلکه یک رویداد سیاسی است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1426984

مهمترین اخبار ایران و جهان: