نیوز سیتی!
07 مرداد 1402 - 12:47

تریبون‌های آزاد در نقاط مختلف شهر خرم‌آباد برگزار می‌شود

 خرم‌آباد - معاون دانشگاه لرستان از برگزاری تریبون‌های آزاد در نقاط مختلف شهر خرم‌آباد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد حیاتی در سخنانی، اظهار داشت: تریبون آزاد مردم‌محور با عنوان امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، قانون‌گرایی و نظم اجتماعی با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان و ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان لرستان در مجموعه تفریحی، گردشگری پارک «کیو» خرم‌آباد با مشارکت جمعی از شهروندان برگزار شد.

وی گفت: این تریبون‌ها در راستای تقویت ارتباط بین دانشگاه و جامعه برگزار می‌شوند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، افزود: اساتید و یاوران علمی علاوه بر محیط دانشگاه بایستی به موضوعات و مشکلات مردم هم بر پایه جهاد تبیین ورود پیدا کنند.

حیاتی، افزود: برنامه‌ریزی کرده‌ایم تریبون آزاد با همکاری ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در نقاط مختلف شهر خرم‌آباد برگزار شود تا بخشی از رسالت اجتماعی دانشگاه، محقق شود.

وی تصریح کرد: برگزاری این نوع برنامه‌ها در راستای جهاد تبیین است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، اظهار داشت: روشنگری و روایتگری و پاسخ به پرسش‌ها و انتقادات بخشی از جهاد تبیین است.

حیاتی، بیان کرد: از همه اساتید و یاوران علمی دانشگاه لرستان دعوت می‌کنم در این حوزه که حوزه مهم جهاد تبیین است نقش مهمی داشته باشند.

وی گفت: ارتباط بین دانشگاه با جامعه و نقش‌آفرینی دانشگاه در جامعه بایستی روزبه‌روز گسترش یابد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، تصریح کرد: تریبون آزاد مخصوص داخل شهر است و موضوعات مختلف توسط شهروندان بیان می‌شود و ارتباط بین دانشگاه با شهروندان تقویت می‌شود.

حیاتی، ادامه داد: موضوعات تریبون آزاد بر اساس مناسبت‌ها تعیین می‌شوند و اساس کار این است که این‌گونه برنامه‌ها تداوم یابند.

بنابراین گزارش، تعدادی از شهروندان به‌ویژه برخی جوانان در این تریبون آزاد، موضوعات مختلف مرتبط با ماه محرم و ارتباط امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر با نظم و اجتماعی و قانون‌گرایی را بیان کردند.

برای مثال، برخی جوانان در این تریبون آزاد، خواستار این شدند که امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در حوزه‌های اقتصادی نیز بر مبنای نظم اقتصادی مبتنی بر کاهش تورم گسترش یابد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1415284

مهمترین اخبار ایران و جهان: