نیوز سیتی!
02 مرداد 1402 - 17:46

محکومیت شدید هتک حرمت مجدد قرآن در دانمارک توسط عراق

وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای هتک حرمت مجدد قرآن کریم در مقابل سفارت این کشور در دانمارک را به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از واع، وزارت خارجه عراق، سوزاندن دوباره قرآن کریم در مقابل سفارت این کشور در کپنهاگ، پایتخت دانمارک را به شدت محکوم کرد.

وزارت خارجه عراق در بیانیه خود افزود: این اقدامات برنامه‌ریزی‌شده باعث می‌شوند که تب تندروی و نفرت‌پراکنی، جوامع را در برابر تهدیدی حقیقی برای هم‌زیستی مسالمت‌آمیز قرار بدهد.

وزارت خارجه عراق از مقامات کشورهای اروپایی خواست که آن‌چه آزادی بیان و حق تظاهرات خوانده می‌شود را مورد بازبینی سریع قرار دهند و موضع‌گیری جمعی روشنی را برای جلوگیری از این اهانت‌ها در برابر سفارت‌خانه‌های عراق در کشورهای خود اتخاذ کنند.

وزارت خارجه عراق با اشاره به سکون و عدم تحرک شفاف از سوی کشورهای اروپایی و تبعات آن افزود: سکوت و عدم اجرای اقدامات روشن که به ممانعت از اقدامات این افراد و بازپرسی‌های قانونی از آنان بیانجامد، راه را برای این دست رفتارهای خطرناک هموار کرده است.

در ادامه این بیانیه، وزارت خارجه عراق موضع دولت این کشور در برابر این اقدامات را چنین بیان کرد: مصوبه‌ها و قراردادهای بین‌المللی در رابطه با جرم‌انگاری این دست اقدامات، باید ناظر به احترام برابر و شفاف نسبت به نمادهای دینی و کتاب‌های مقدس بدون قائل‌شدن تفاوت بر اساس دین و نژاد باشد.

گفتنی است امروز، عده‌ای با تجمع در برابر سفارت عراق در دانمارک، نسخه‌ای از قرآن را آتش زدند. این در حالی است که پیش از این نیز اقدام هتاکانه مشابهی در همین مکان انجام شده بود و اعتراض ملت‌ها و دولت‌های مسلمان جهان را در پی داشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1398340

مهمترین اخبار ایران و جهان: