نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 09:16

کارخانه آسفالت دهیاران در قائمشهر احداث می شود

قائمشهر- سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران گفت: مطالعه طرح ساخت کارخانه آسفالت توسط شرکت تعاونی دهیاران قائمشهر انجام شده و در مرحله دریافت مجوز است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد توکلی صبح یکشنبه در نشست بررسی وضعیت اخذ مجوز جهت راه اندازی نخستین کارخانه آسفالت تعاونی دهیاران در شهرستان قائم‌شهر اظهار کرد: مطالعه طرح ساخت کارخانه آسفالت انجام شده است و در مرحله اخذ مجوزات قرار دارد و این کارخانه توسط شرکت تعاونی دهیاران با سهامداری دهیاری‌های قائم شهر اجرایی می‌شود.

وی هدف از ساخت کارخانه آسفالت برای ایجاد درآمد پایدار برای دهیاری‌ها اعلام و تصریح کرد: با اجرایی شدن این طرح به دلیل داشتن درآمد، شاهد توانمندسازی دهیاری‌ها خواهیم بود.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران با بیان اینکه این کارخانه از طرح‌های تولیدی و اقتصادی برای روستاها است، افزود: کارخانه آسفالت تعاونی دهیاران قائم‌شهر پس از راه‌اندازی قابلیت پوشش شهرستان‌های اطراف را نیز دارد.

وی با اشاره به اینکه مکان یابی و جانمایی ساخت کارخانه کارخانه آسفالت در قائم‌شهر به درستی انجام شود، خاطرنشان کرد: به گونه‌ای در این طرح عمل شود تا نمونه برای دیگر شهرستان‌ها باشد و با راه اندازی آن، فضای رقابتی را با شرکت‌های خصوصی ایجاد می‌کند.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران به مشکل روستاهایی که در حاشیه رودخانه قرار دارند نیز اشاره کرد و افزود: روستاهای مسیر به دلیل قرار گرفتن در معرض خطر سیلاب، تاوان پس می‌دهند و تعاونی دهیاران نیز می‌توانند در قالب ظرفیت بند ط قانون بودجه ۱۴۰۲ ساماندهی رودخانه را انجام دهند.

فرماندار قائم‌شهر نیز در این نشست اجرای طرح کارخانه آسفالت را زمینه ساز تحول عمرانی در روستاها دانست و اظهار کرد: با راه اندازی کارخانه آسفالت و طرح‌های جانبی آن، هزینه عمرانی روستاها به صورت چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد.

جواد مولایی با بیان اینکه شرایط اجرای طرح مهیا است و نیاز به حمایت استانی دارد، گفت: این طرح در راستای سیاست‌های کلی دولت سیزدهم و برای توسعه روستاها که از اهداف انقلاب و نظام اسلامی است، راه اندازی می‌شود.

بخشدار بخش مرکزی قائم‌شهر نیز با اشاره به اینکه ۱۸ میلیارد تومان توسط مردم در روستاهای قائم شهر پارسال برای اجرای طرح هادی و آسفالت معابر مشارکت شده است، افزود: در پی مشارکت بالای اهالی روستاهای قائم‌شهر، ۱۲ میلیارد تومان نیز قیر مصرفی جذب شده است.

سجاد رحیمی یادآورشد: طرح نهضت آسفالت مدارس نیز در حال اجرایی است که از طرح‌های موفق مازندران است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1394240

مهمترین اخبار ایران و جهان: