نیوز سیتی!
26 تیر 1402 - 22:08

ادارات دیلم در اجرای امر به معروف و نهی از منکر برنامه ریزی کنند

بوشهر- فرماندار دیلم گفت: دستگاه‌های اجرایی شهرستان دیلم نسبت به انجام کارهای فرهنگی در راستای فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر اهتمام بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسدی عصر دوشنبه در نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان دیلم اظهار داشت: اجرای صحیح امر به معروف و نهی از منکر، جامعه را از جنبه‌های مختلف در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن بیمه می‌کند.

فرماندار دیلم با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های اجرایی نسبت به انجام کارهای فرهنگی در راستای فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر اهتمام بیشتری داشته باشند، افزود: برای تأثیرگذاری بیشتر این فریضه باید برنامه‌ریزی داشته باشیم، چرا که امر به معروف و نهی از منکر تنها منحصر به یک جنبه از زندگی انسان نیست بلکه در همه ابعاد اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی تأثیرگذار است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نهادینه شدن فریضه امر به معروف در جامعه با همت همه اقشار و با بسترسازی بیشتر جهت تعمیق این فرهنگ اسلامی است.

وی گفت: وضعیت امروز جامعه ما با توجه به هجمه‌های فرهنگی دشمنان اسلام، ایجاب می‌کند که این فریضه در جامعه به طور گسترده عملی شود.

اسدی در ادامه همکاری و همراهی همه دستگاه‌های اجرایی را در انجام کارهای فرهنگی با موضوعات عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه‌ها بسیار تأثیرگذار برشمرد و گفت: تا آنجایی که می‌توانید همت کنید و در انجام کارهای فرهنگی در این زمینه کوتاهی نکنید و برنامه ریزی مناسب و مطلوب در راستای این فریضه مهم داشته باشید.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان دیلم در این نشست گفت: با توجه به در پیش بودن دهه امر به معروف و نهی از منکر در ماه محرم، ماه قیام سید الشهدا بر علیه منکرات و زشتی‌ها انتظار جدی از دستگاه‌های اجرایی داریم که جلسات شورای امر به معروف اداری خود را برگزار کنند و بر درب ورودی ادارات پیام امر به معروف و نهی از منکر نصب شود.

حجت‌الاسلام یوسف زاده افزود: هر دستگاهی مصداق معروف و منکر دستگاه خود را به صورت پیام نصب کند، مثلاً موتور سواری کودکان در سطح شهر به عنوان منکر و یا معرفی شغل با سرمایه گذاری کم به عنوان معروف و یا ریختن آشغال به عنوان منکر و یا شیوه‌های دیگر هر دستگاهی تبلیغ شود تا اینکه مصادیق معروف‌ها و منکرها در سطح جامعه نهادینه، و شاهد عدم بی تفاوتی در سطح جامعه باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1367084

مهمترین اخبار ایران و جهان: