نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 12:58

اورژانس زنجان آماده ارائه خدمات به عزاداران حسینی است

زنجان-رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان زنجان گفت: اورژانس زنجان آماده ارائه خدمات به عزاداران دسته های حسینیه و زینبیه اعظم زنجان است

به گزاشر خبرگزاری مهر، داریوش تقی‌لو روز سه شنبه با بیان اینکه تمام بیمارستان ها، پایگاه فوریت‌های پزشکی و کارکنان اورژانس و مراکز درمانی استان به صورت شبانه‌روزی در دهه محرم آماده در آماده باش کامل هستند گفت: دانشگاه علوم پزشکی زنجان آماده ارائه خدمات درمانی به عزاداران دسته حسینیه و زینبیه اعظم است.

وی با بیان اینکه باتوجه به اجتماع عظیم عاشقان حسینی (ع) و حضور گسترده مردم و محدودیت‌هایی که برای تردد آمبولانس ها ایجاد می‌شود اظهار کرد: جهت ارائه خدمات درمانی مناسب، ۸ دستگاه آمبولانس در مسیر دسته های حسینیه و زینبیه مستقر خواهند شد و ۳ دستگاه موتورلانس اورژانس ۱۱۵ و ۵ تیم پیاده نیز در دسته‌های حسینیه و زینبیه حضور فعال خواهند داشت.

تقی لو افزود: پایگاه‌ها و کارکنان اورژانس و نیروهای بهداشتی برای ارائه خدمات به عزاداران و زائران حسینیه اعظم زنجان در آماده باش کامل هستند.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث استان زنجان عنوان کرد: اورژانس هوایی استان نیز آماده ارائه خدمات بوده و اتوبوس آمبولانس این مرکز با قابلیت امدادرسانی به حوادث با مصدومان متعدد احتمالی در آماده‌باش کامل می باشند.

تقی‌لو ابراز کرد: همچنین ۲۱ پایگاه شهری، ۴۲ پایگاه جاده‌ای که شامل یک فروند بالگرد و تعداد ۴۹۰ نفر از کارکنان اورژانس در کل استان به صورت شبانه‌روزی در دهه محرم آماده خدمت‌رسانی هستند.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث استان زنجان عنوان کرد: پنج تیم پیاده متشکل از دو کارشناس فوریت‌های پزشکی در مسیر عبور دسته عزاداران حسینیه اعظم زنجان به صورت سیار خدمت‌رسانی خواهند کرد.

تقی‌لو گفت: در همین راستا دو بیمارستان صحرایی در قالب درمانگاه یکی برای بانک ملی که اکیپ اورژانس بیمارستان آیت الله موسوی و دیگری در مدرسه شهید مصطفی خمینی که اکیپ اورژانس بیمارستان ولی عصر برای خدمات رسانی آماده هستند.

وی اضافه کرد: در صورت همکاری شهرداری زنجان با اورژانس و اختصاص غرفه در صحن سبزه میدان، در نظر است در داخل صحن سبزه میدان نیز برای خدمات رسانی بهتر به عزاداران حسینی، اکیپ اورژانس مستقر گردد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1400984

مهمترین اخبار ایران و جهان: