نیوز سیتی!
24 اسفند 1401 - 19:27

طرح بسیج سلامت نوروزی در زنجان آغاز شد

زنجان-معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان،گفت: طرح بسیج سلامت نوروزی با مشارکت ادارات و دستگاه‌های اجرایی متولی از امروز آغاز شد و تا ۱۴ فروردین سال آینده ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مشهود تقی لو ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران، گفت: در طرح بسیج سلامت نوروزی تمامی اماکن و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، نماز خانه‌ها و جایگاه‌های سوخت مورد بازدید قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: طرح بسیج سلامت نوروزی با مشارکت ادارات و دستگاه‌های اجرایی متولی از امروز آغاز شد و تا ۱۴ فروردین سال آینده ادامه دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، گفت: طرح بسیج سلامت نوروزی از ساعت هشت صبح تا ۲۰ شب برگزار می‌شود و به منظور جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های انگلی و عفونی روده‌ای، کاهو، سبزیجات و میوه جات قبل از مصرف شست و شو و گندزدایی شود، اظهار داشت: از خرید کنسروهای باد کرده و زنگ زده و هر نوع مواد غذایی که خواص ظاهری آنها تغییر کرده باشد، خودداری شود.

تقی لو تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی زنجان از طریق سامانه ۱۹۰ ارتباطات مردمی آماده دریافت هرگونه شکایت در حوزه بهداشت مواد غذایی، آب شرب و هر گونه خدمات حوزه بهداشت است و طبق برنامه از قبل اعلام شده مانوری در این خصوص برگزار و اهداف و نحوه اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی تبیین شد همچنین ساماندهی نیروها و دستگاه‌های حاضر در این طرح انجام گرفت.

وی گفت: رعایت بهداشت فردی و اجتماعی در ایام تعطیلات نوروزی اهمیت زیادی دارد و همشهریان با رعایت بهداشت فردی از جمله شست و شوی منظم دست‌ها با آب گرم و صابون به حفظ سلامت خود و دیگران کمک کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1095184

مهمترین اخبار ایران و جهان: