نیوز سیتی!
12 تیر 1402 - 13:59

امروز شاهد عزتمندی جامعه اسلامی هستیم

اردبیل- رئیس کمیته ملی پارالمپیک کشور گفت: تحولات جهانی در شرایط کنونی با سرانگشتان تدبیر جمهوری اسلامی ایران در حال رقم خوردن و شکل‌گیری است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار غفور کارگری پیش از ظهر دوشنبه در اجلاسیه شهدای ورزشکار استان اردبیل در سالن شهدای مدافع حرم این شهر اظهار کرد: خانواده‌های شهدا چشم و چراغ ملت ایران هستند و با قدرت روحی و توان بالا بهترین سرمایه‌ها و ارزشمندترین پرورش‌یافتگان خود را تقدیم راه اسلام کردند.

وی تصریح کرد: هر انسانی آرزو دارد که فرزندانش در بهترین جایگاه و بالاترین منصب حضور داشته باشد و در این بین شهدا با تقدیم جان خود به بالاترین درجه ایثار، جهاد و از خودگذشتگی رسیده و مایه افتخار و آبروی پدران و مادران خود شدند.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک کشور گفت: بالاتر از همه تحصیلات و خودسازی‌ها، شهادت در راه خدا و آرمان‌های مکتب اسلام و دفاع از وطن است که شهدای ما به معنای واقعی این حرکت ماندگار را به نمایش گذاشتند.

کارگری افزود: امام راحل و دیگر بزرگان انقلاب بر مجاهدان فی سبیل‌الله و حرکت شهادت‌گونه آنها غبطه خورده و از شهدا به عنوان قلب تاریخ یاد کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: شهید و شهادت عالمی متفاوت از زندگان دارند و قطعاً در دنیا و آخرت اجر و پاداش آنها والاتر و بالاتر از دیگران است.

کارگری با اشاره به وصیت‌نامه شهدا و تاکید آنها بر حفظ و صیانت از دین و مکتب اسلام اضافه کرد: وصیت‌نامه شهدا مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته که در وصیت‌نامه هر یک از شهدا بیش از چهار بار عنوان عاشورا و یاد امام حسین (ع) ذکر شده و چهار بار نیز از امام و هدایتگر امت به نیکی یاد شده است.

وی بیان کرد: صد درصد وصیت‌نامه شهدا مملو از مطالب و مضامین با محوریت دین و اسلام است و در ۲۵ درصد وصیت شهدا نیز بحث ایران با محوریت اسلام مورد تاکید قرار گرفته است.

کارگری ضرورت الهام‌گیری از شهدا را در همه امور و شئونات زندگی یادآور شد و اظهار کرد: شهدا نه تنها انسان‌ساز و تاریخ‌ساز بوده‌اند بلکه بالاتر از آن جهان‌سازی کرده‌اند.

مواضع خصمانه آمریکا و کشورهای عرب در برابر ایران تعدیل شده است

رئیس کمیته ملی پارالمپیک کشور به تحولات منطقه‌ای و جهانی اشاره کرد و گفت: در ماه‌های اخیر کشورهای عربی منطقه، اروپایی و حتی آمریکایی مواضع خصمانه خود را در برابر جمهوری اسلامی ایران تعدیل کردند.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: این تغییر مواضع ناشی از مجاهدت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی و خون پاک شهدا است که امروز جهان غرب و عرب را وادار به پذیرش قدرت جمهوری اسلامی ایران کرده است.

کارگری افزود: در سال‌های گذشته مجاهدی شجاع و خداترس با بحران سوریه وارد میدان شد تا اجازه ندهد قدرت امت اسلامی در سوریه، عراق، یمن، لبنان و سایر کشورها بشکند.

وی مجاهدت حاج قاسم سلیمانی را در احیای جبهه مقاومت در برابر دشمنی‌های آمریکا، رژیم صهیونیستی، گروه‌های وهابی، سلفی و داعشی یادآور شد و خاطرنشان کرد: در سایه این مجاهدت‌ها بود که دشمن از مواضع خصمانه خود عقب‌نشینی کرد تا رزمندگان اسلام در همه این کشورها پیروز واقعی باشند.

کارگری اضافه کرد: امروز در سایه این قدرت‌نمایی و ظهور اندیشه اسلامی، دینی جمهوری اسلامی ایران با سرانگشت تدبیر خود تحولات جهانی را هدایت می‌کند و در مسائل کلان و راهبردی بین‌المللی نقش‌آفرینی کشورمان را به عینه شاهد هستیم.

وی بیان کرد: باید یاد و خاطره شهدای مدافع حرم که الهام گرفته از شهدای دوران دفاع مقدس بودند، گرامی بداریم که زمینه چنین تغییر و تحولات جهانی را به نفع ملت ایران فراهم کردند.

کارگری در ادامه سخنان خود اظهار کرد: قدرت اسلام به حدی است که پوتین در روسیه اعلام می‌کند که اهانت به ساحت قرآن جرم است و از این کتاب آسمانی دفاع می‌کند.

وی تصریح کرد: در سایه خون مجاهدان راه حق جهانی سازی واقعی را با راهبرد مکتب اسلام و جبهه مقاومت شاهد هستیم و قطعاً در این مسیر روز به روز آمریکا و همدستان غرب خوار و ذلیل‌تر شده و شاهد عزتمندی جامعه اسلامی خواهیم بود.

کارگری یاد و خاطره شهدای ورزشکار را گرامی داشت و گفت: شهدای ورزشکار با آراستگی به ۲ خصیصه قوای جسمانی و روحیه جوانمردی سعی کردند در دوران دفاع مقدس با قدرت و صلابت در میدان رزم حضور پیدا کنند.

وی از تهیه و انتشار کتاب «سلام پهلوان» به همت کمیته پارالمپیک خبر داد و افزود: این کتاب که در مورد شخصیت بی‌بدیل حاج قاسم سلیمانی نوشته شده، نشان‌دهنده روحیه ورزشکاری و پهلوانی این شهید وارسته است که در حیات و دوران مبارزاتی خود به رشته‌های رزمی، باستانی و بدنسازی علاقه شدیدی نشان می‌داد و در عرصه ورزش همواره حاضر و مهیا بود.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک کشور اضافه کرد: ورزشکار بودن حاج قاسم روحیه مروت، مردانگی و حریت او را در کنار ایستادگی، مردم‌مداری و خدامحوری به یک انسان کامل تبدیل کرده بود تا در انجام مأموریت‌ها بتواند با تکیه بر ۲ عنصر ورزش و ایمان و اعتقادات خود پیروز میدان باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1327884

مهمترین اخبار ایران و جهان: