نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 17:08

زنجان در صلح و سازش پرونده‌های قضایی، رتبه نخست کشور را دارد

زنجان-رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: طی سال گذشته در صلح و سازش پرونده‌های قضایی، رتبه نخست کشور را به دست آوردیم که با تلاش و کوشش دستگاه قضا و همکاری اصحاب دعوا به دست آمد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی روز سه شنبه در آئین تکریم و معارفه رئیس حوزه قضائی شهرستان ایجرود، افزود: در این مدت، ۶۷ درصد پرونده‌های شهرستان ایجرود منجر به صلح وسازش شده که آمار خوبی است.

صادقی نیارکی افزود: توجه به حوزه پیشگیری در شهرستان یک اقدام مؤثر، کم هزینه و پر فایده است و انتظار می رود رئیس جدید حوزه قضائی به این موضوع توجه جدی داشته باشد.

وی با بیان اینکه شناسایی چالش‌ها در شهرستان ایجرود، تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف از تکالیف مجموعه دادگستری این شهرستان است، افزود: رسیدگی دقیق و سریع به پرونده‌ها، کاهش میانگین زمان رسیدگی و توجه ویژه به تحقق شعار سال در راستای حمایت از تولید با اقدامات قضائی مورد انتظار است.

صادقی نیارکی گفت: توجه جدی به اتقان آرا و استفاده به موقع و مؤثر از مجازات‌های جایگزین حبس از تکالیف و انتظارات مجموعه دادگستری استان و تمامی حوزه‌های قضائی استان است و باید مسوولان امر به آنها توجه داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان ادامه داد: حمایت قاطع از ضابطان در راستای اجرای دستورهای قضائی با رعایت حقوق شهروندی مورد توجه قرار بگیرد و از طرفی ارتباط با مردم نیز حفظ شود.

در این جلسه از زحمات ۶ ساله امیر علی سلیمی تقدیر و محمدرضا حمیدی به عنوان رئیس حوزه قضائی شهرستان ایجرود معرفی شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1283184

مهمترین اخبار ایران و جهان: