نیوز سیتی!
03 خرداد 1402 - 19:55

فتح خرمشهر معادله جنگ را به نفع ایران تغییر داد

اردبیل- استاد دانشگاه‌های اردبیل گفت: فتح خرمشهر در مقطع حساس جنگ تحمیلی معادله دفاع مقدس را به نفع ایرانیان تغییر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی ابراهیمی عصر چهارشنبه در نشست تبیین ابعاد فتح خرمشهر در اردبیل اظهار کرد: تصرف خرمشهر برای صدام بسیار مهم و حیاتی بود به طوری که در مصاحبه‌های خود به صراحت اعلام کرد که اگر ایرانیان خرمشهر را باز پس بگیرند، کلید بصره را به آنها تحویل می‌دهم.

وی تصریح کرد: خرمشهر از اهمیت استراتژیک خاصی برخوردار بوده و رزمندگان سلحشور این ملت بعد از ۵۷۸ روز محاصره این شهر با استقامت و رشادت بی‌نظیر سعی کردند تا به آزادی خرمشهر کمک کنند.

این استاد دانشگاه‌های اردبیل گفت: ۳۴ روز مقاومت دلاورانه مردم خرمشهر را برای سقوط نکردن این شهر به عینه شاهد بودیم و در چهارم آبان ماه سال ۵۹ بالاخره خرمشهر به اشغال رژیم بعث درآمد اما رزمندگان اسلام در سریع‌ترین زمان توانستند با توانی مضاعف و استحکامی دائمی این شهر را باز پس بگیرند.

ابراهیمی از عملیات بیت‌المقدس به عنوان عملیات غرورآفرین یاد کرد و افزود: این عملیات مایه فخر و مباهات ملت ایران در دوران دفاع مقدس بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از اردیبهشت ماه مقدمات عملیات بیت‌المقدس شروع شد و بعد از گذشت ۲۵ روز بالاخره خونین شهر آزاد و به آغوش کشور بازگشت.

ابراهیمی از این مقطع به عنوان نقطه حساس و آغاز تغییرات دوران جنگ به نفع ایرانیان یاد کرد و ادامه داد: فتح خرمشهر سرآغاز پیروزی‌های دیگر رزمندگان اسلام بود تا بتوانند با وحدت و همدلی که رمز موفقیت واقعی است دشمن را به عقب مانده و از کیان جمهوری اسلامی ایران دفاع کنند.

استاد دانشگاه‌های اردبیل دانشجویان و نسل‌های آینده را به شناخت واقعی از این حادثه تاریخی فرا خواند و اضافه کرد: دشمن سعی می‌کند تا با نوعی تصویرسازی غلط و هیجانی جنگ هشت ساله را گونه‌ای دیگر جلوه دهد اما آنچه که در این عملیات شفاف و روشن بود، تقویت جبهه مقاومت به همت رزمندگان اسلام بود که پیروزی‌های متعددی را نیز به همراه داشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1236340

مهمترین اخبار ایران و جهان: