نیوز سیتی!
29 آذر 1401 - 15:17

افزایش ۵۰ درصدی حق پرستاری معلولان در اردبیل

اردبیل- معاون امور توانبخشی بهزیستی استان اردبیل گفت: حق پرستاری افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید و آسیب نخاعی براساس مصوبه هیات وزیران ۵۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا محمدی پیش از ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به ماده ۷ قانون حمایت از حقوق معلولان اظهار کرد: حق پرستاری افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید و آسیب نخاعی بر اساس مصوبه هیأت وزیران ۵۰ درصد افزایش یافت.

وی با بیان اینکه این مبلغ از یک میلیون تومان به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در ماه افزایش یافت، خاطر نشان کرد: این هزینه هر ماه از سوی بهزیستی به حساب مراکز اجرای طرح واریز می‌شود.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان اردبیل بیان کرد: در حال حاضر ۳۳۵ نفر از افراد دارای معلولیت در این استان زیرپوشش این دو فعالیت هستند که ۱۷۰ نفر از خدمات توانبخشی در منزل و ۱۶۵ نفر هم از خدمات مراقبت در منزل استفاده می‌کنند.

محمدی ادامه داد: خدمات تخصصی در منزل شامل فیزیوتراپی، کاردرمانی، پرستاری، روانشناسی و مددکاری به معلولین تحت پوشش طرح ارائه می‌شود.

وی افزود: ایران جز ۴۰ کشور جهان است که قوانین راجع به معلولان در آنها وضع شده است اما در اجرای این قانون‌ها مشکل و ضعف داریم که امیدواریم در دولت سیزدهم، گام‌های بلندی در راستای احقاق حقوق معلولان برداشته شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 922540

مهمترین اخبار ایران و جهان: