نیوز سیتی!
23 دی 1402 - 20:08

اولویت کاری همه ما، باید منافع استان و مردم باشد

استاندار خراسان جنوبی گفت: اولویت کاری همه ما، باید منافع استان و مردم باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس  از بیرجند، علیرضا عباس زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی در جلسه دیدار شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند با استاندار  اظهارداشت: شورای اسلامی بر روی پیشرفت شهر بیرجند، تمرکز کند.

وی خاطرنشان کرد: از آن جایی که پیشرفت و تعالی شهر، نیازمند اجرای برنامه های کلان است، لذا انتظار داریم شهرداری و شورای شهر برای مدیریت بیرجند به دنبال تحقق طرح های اقتصادی بزرگ باشند.

وی با تأکید بر اینکه مهمترین تکلیف اعضای شورای شهر، مدیریت شهر به نحو مطلوب است، تصریح کرد:  اصل بر این است که نخبگان شهر به عنوان نمایندگان مردم در شورا دور هم جمع شوند و برای ارتقاء شهر تصمیم گیری کنند.

به گفته وی متأسفانه طی دو سال گذشته، طرح های اقتصادی کلانی که بتواند به ایجاد درآمد پایدار و افزایش منابع اعتباری شهرداری بیرجند کمک کند، نداشته ایم.

معاون استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: قانون اجازه سرمایه گذاری های کلان را به شهرداری ها داده و باید از این فرصت حداکثر استفاده را ببریم.

عباس زاده تأکید کرد: شورای شهر باید شرایطی را برای بازدید از طرح های کلان و اقدامات شهرداری های بزرگ مهیا کند و از تجربه های موفق دیگر مناطق برای توسعه مرکز خراسان جنوبی استفاده کند.

وی متذکر شد: رویکردها را به سمتی ببرید که از همین ظرفیت های موجود برای کمک به رفاه مردم، ارزش افزوده ایجاد کنید.

به گفته وی سوء مدیریت شهری، هزینه هایی گاه جبران ناپذیر دارد.

معاون استاندار خراسان جنوبی با ذکر این نکته که دولت و استانداری در هیچ جایی مانع کارهای توسعه ای شهرداری ها نشده، تأکید کرد: ما از طرح های اقتصادی شهرداری های استان حمایت و پشتیبانی می کنیم.

عباس زاده به اقدامات دولت سیزدهم در دو سال گذشته در راستای تقویت شهرداری ها اشاره کرد و گفت: طی این مدت ۵۰ دستگاه ماشین آلات سنگین به شهرداری ها تزریق شده و تا پایان سال همین به همین میزان وارد استان خواهد شد. 

وی با تأکید بر اینکه خدمات دولت به شهرداری ها قابل قیاس با گذشته نیست، ادامه داد: در هیچ دوره ای به این اندازه ماشین آلات در بین شهرداری های خراسان جنوبی توزیع نشده است.

به گفته وی ۶۷ درصد بودجه شهرداری های استان از محل منابع دولتی تأمین شده در حالی که شهرداری ها خود باید خلق درآمد کنند و مستقل باشند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شورا های اسلامی استانداری نیز گفت: در سال ۱۴۰۱، علاوه بر یک دستگاه ماشین آتش نشانی سنگین، ۹ دستگاه اتوبوس و ۶ دستگاه ون به شهرداری بیرجند تحویل شده است.

علی صفری ادامه داد: قیمت هر دستگاه اتوبوس حدود ۵ میلیارد تومان و هر دستگاه ون نیز یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است.

وی با تشریح دیگر کمک های مالی و اعتباری دولت به شهرداری بیرجند، اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون از محل کمک های مختلف دولتی، منهای قیر و ماشین آلات 105 میلیارد تومان به بودجه شهرداری بیرجند تزریق شده است.

به گفته وی؛ در جریان سفر وزیر کشور به استان، استاندار مجوز یک دستگاه آتش نشانی سنگین و بکار گیری 15 نفر نیروی آتش نشانی (از محل تبصره 3) را اخذ نمود که در حال پیگیری است.

اولویت کاری همه ما، باید منافع استان و مردم باشد

جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی هم در این جلسه که 185 دقیقه طول کشید تأکید کرد:  اولویت کاری همه ما، باید منافع استان و مردم باشد.

وی خاطرنشان کرد: همه کارهای دستگاه های اجرایی و شوراهای اسلامی شهرها و روستاها باید در راستای انتفاع استان و مردم باشد.

وی با اشاره به رویکرد دولت سیزهم در خدمات رسانی به مردم، تصریح کرد: ما ممکن است درخصوص موضوع خاصی اختلاف نظر داشته باشیم اما این تضارب آرا نباید بر تصمیمات ما تأثیر بگذارد و به ضرر مردم تمام شود.

به گفته وی  شهرداری و شورای اسلامی شهر،  پیشانی خدمات رسانی به مردم است.

استاندار خراسان جنوبی تعامل و تغییر نگاه ها را لازمه پیشرفت خواند و گفت: تعامل و یکصدایی دستگاه های اجرایی و شورا های اسلامی که البته به معنای نداشتن تضارب آرا و عدم ارائه نظرات نیست، توفیق در کارها را سبب می شود و کمک می کند بتوانیم اتفاق های خوبی را برای استان رقم بزنیم.

قناعت با تأکید بر اینکه نگاه ها باید عوض شود، اظهار داشت: ما باید به دنبال خلق منابع جدید و انجام کارهای بزرگ در راستای پیشرفت استان باشیم.

وی با اشاره به اینکه بسنده کردن شهرداری ها به 10 درصد قدرالسهم تفکیک اراضی دولتی، اشتباه است ، متذکر شد: شهرداری باید به دنبال خلق منابع و تولید پول از راه های دیگر باشد.

به گفته وی  دستگاه ها وظیفه دارند که سهم شهرداری ها را بموقع و بطور کامل بپردازند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به پتانسیل های شهر بیرجند و ظرفیت های قانونی، خاطرنشان کرد: شهرداری باید از این دو فرصت به بهترین شکل ممکن استفاده کند.

قناعت با بیان اینکه شهرداری بیرجند، الگوی دیگر شهرداری های استان است، تصریح کرد: هرگونه تحول و تغییر در مرکز استان بر دیگر شهرستان ها نیز تأثیرگذار است.

وی ادامه داد: انتظار ما این است که شهرداری و شورای شهر بیرجند به دنبال تحقق طرح های اقتصادی کلان در راستای ایجاد درآمد پایدار باشند.

استاندار خراسان جنوبی به نیاز شهر بیرجند به اجرای تقاطع غیرهمسطح اشاره کرد و گفت: ما این آمادگی را داریم که عملیات اجرایی دو مورد از این تقاطع ها را در دهه فجر آغاز کنیم.

قناعت متذکر شد: اگر قرار است کار کنیم باید کار واقعی باشد نه از نوع کارهای غیرواقعی و نمایشی که مردم را به نظام و دولت بدبین می کند.

وی از تعیین تکلیف هتل کویر، مجتمع هلال و پادگاه ۰۴ به عنوان سه اقدام بزرگ در مرکز استان نام برد و اظهار داشت: با عنایت به اینکه هتل کویر به مزایده رفته، پیشنهاد می شود شهرداری هم در راستای انتفاع عمومی در این مزایده شرکت کند و این پروژه را در اختیار بگیرد. 

به گفته وی  موضوع مجتمع هلال و اراضی پادگان ۰۴ هم به خانه آخر رسیده و با پیگیری های مستمری که در تهران انجام شد، به زودی تمام می شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1636540

مهمترین اخبار ایران و جهان: