نیوز سیتی!
07 دی 1402 - 13:10

قاضی زاده هاشمی: 320 هزار شهید از سال 1342 تقدیم شده است

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: از سال 1342 با آغاز نهضت امام خمینی رضوان الله تا کنون 320 هزار شهید تقدیم راه نظام و امنیت و استقلال کشور شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در جلسه شورای هماهنگی و نظارت ترویج فرهنگ و ایثار و شهادت استان هرمزگان با اشاره به شهادت سید رضی موسوی، اظهارداشت: این شهید والامقام، نقش ویژه‌ای در دفع داعش و کمک به محور لبنان و فلسطین داشت و رژیم صهیونیستی چندین بار تلاش کرده بود که این سردار والامقام را ترور کند که نشان از جایگاه ویژه این سردار رشید اسلام دارد.

وی با بیان اینکه از سال 42 تا به امروز 230 هزار شهید تقدیم نظام اسلامی شده است، گفت: امیدواریم بتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت را که یک نگاه تمدنی است را بیش از پیش ترویج دهیم چرا که اختلاف ما با تفکر غرب بر سر ابدیت است و شهدا نیز قهرمانان ابدیت هستند.

فتنه فرهنگی سال گذشته کاملا فرهنگی بود

معاون رئیس جمهور، عنوان‌کرد: فتنه سال گذشته، فتنه‌ای کاملا فرهنگی بود و شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌تواند قرارگاهی برای مقابله با تهاجمات فرهنگی باشد و الگوهای موفق را به مردم معرفی کند.

قاضی‌زاده هاشمی، تصریح‌کرد: رسیدگی به خانواده‌های شهدا یک امر عمومی است و بنیاد شهید یک نقش دبیرخانه‌ای است از این رو همه دستگاه‌ها باید در این حوزه اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1618884

مهمترین اخبار ایران و جهان: