نیوز سیتی!
12 بهمن 1402 - 09:19

بازدید سرزده رئیس کل دادگستری استان فارس از مجتمع قضایی تصادفات شیراز

رئیس کل دادگستری استان فارس به صورت سرزده از مجتمع قضایی تصادفات و مجتمع شماره یک توسعه حل اختلاف شیراز بازدید و روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی و عملکرد قضات و کارکنان این دو مجموعه قضایی را از نزدیک بررسی کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم  موسوی  در دیدار با قضات و طی گفتگوی چهره به چهره با اعضاء و کارکنان شوراهای حل اختلاف مجتمع شماره یک شیراز، از اهتمام و تلاش های صورت گرفته در راستای اصلاح ذات البین در پرونده های دارای قابلیت سازش قدردانی کرد.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به رتبه برتر استان فارس در حوزه صلح و سازش طی چندین سال متوالی از اقدامات ارزنده شوراهای حل اختلاف ومصلحین قرآنی؛ روحانیت، ائمه جماعات و بزرگان محلی، خیرین ،ستاد استانی صبر در خصوص برقراری زمینه های ایجاد  مصالحه در پرونده های قتل عمدی قدردانی کرد.

وی تصریح کرد: رسالت ذاتی توسعه حل اختلاف تلاش در راستای برقرای مصالحه و حل و فصل خصومت هاست که همین امر بسیار مؤثر است و سبب کاهش ورودی پرونده‌ به محاکم  قضایی و رفع اطاله دادرسی می گردد.

رئیس کل دادگستری استان فارس به طور سرزده از شعب دادسرا و دادگاه تصادفات شیراز نیز بازدید کرد و روند رسیدگی به پرونده های قضایی و عملکرد قضات و کارکنان مجتمع قضایی تصادفات را از نزدیک بررسی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی مجتمع قضایی تصادفات شیراز را یکی از پرکار ترین مجتمع های قضایی با بیشترین ورودی پرونده قضایی و مراجعه کننده دانست و بر تکریم و احترام ارباب رجوع بیش از پیش تأکید کرد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس به بازدیدهای سرزده و سرکشی از مجتمع های قضایی شیراز و حوزه های قضایی استان فارس  نیز اشاره کرد و گفت: این بازدیدها در راستای اجرای سند تحول قضایی و برنامه های عملیاتی دادگستری استان و با هدف نظارت بر عملکرد و بررسی نظم اداری و سازمانی انجام می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی افزود: انضباط اداری و نظم حاکم بر مجموعه زمینه ارتقاء کیفی خدمت رسانی را فراهم می نماید؛ بنابراین نظم بخشی به امور از جمله اقدامات پایه ای و مورد تأکید مدیریت ارشد قضایی استان است.

وی در گفتگو با قضات و کارکنان مجتمع قضایی رسیدگی به جرائم و تخلفات راهنمایی و رانندگی شیراز،  دستگاه قضایی را حامی و پشتیبان مردم در احقاق حقوقشان دانست و تصریح کرد: باید با رعایت نظم و انضباط،  دقت و سرعت در رسیدگی ها،  حساسیت در پیگیری پرونده ها و پاسخگویی به موقع و با روی گشاده به مراجعان،  رضایتمندی آنان را از عملکرد دستگاه قضایی افزایش دهیم.

پایان پیام/پ

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1656584

مهمترین اخبار ایران و جهان: