نیوز سیتی!
17 دی 1402 - 15:01

حمایت مایک پنس از حملات اسرائیل به لبنان

معاون رئیس جمهور سابق آمریکا که برای اعلام حمایت از رژیم اسرائیل به اراضی اشغالی سفر کرده است، طبق گزارش رسانه‌های اسرائیلی، گلوله تانکی را که قرار است ارتش به خاک لبنان شلیک کند، با عبارت «برای اسرائیل» امضا کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مایک پنس» معاون رئیس جمهور سابق آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی در برابر مردم فلسطین به اراضی اشغالی سفر کرد.

روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحارانوت»، امروز (یکشنبه)، گزارش داد مایک پنس در جریان این سفر که برای اعلام حمایت از اسرائیل انجام شده است، به مرزهای شمالی فلسطین رفته و ساعاتی را با نظامیان اسرائیلی گذرانده است.

براساس گزارش این رسانه اسرائیلی، پنس روی یک گلوله تانک را امضا کرده و عبارت «برای اسرائیل» را بر روی آن نوشته تا این گلوله به خاک لبنان و به سمت نیروهای حزب‌الله شلیک شود.

 

 

مقامات آمریکایی از زمان آغاز حملات ارتش اسرائیل به غزه حمایت کامل خود را از تل‌آویو اعلام کرده‌اند. «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در اواخر آذرماه و در شرایطی که حملات ارتش اسرائیل در نوار غزه ادامه داشت، در جشن یهودی «حانوکا» که در کاخ سفید برگزار شد، بار دیگر تکرار کرد: «من یک صهیونیست هستم».

بایدن پیشتر نیز برای نشان دادن روابط نزدیک آمریکا و رژیم اسرائیل عبارت‌های مشابهی را به زبان آورده بود. او اخیرا نیز طی اظهاراتی گفت به‌صورت تلفنی با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل گفت‌وگویی طولانی داشته، اما از او نخواسته به آتش‌بس در نوار غزه تن بدهد.

 بنابر اعلام وزارت بهداشت نوار غزه، ۲۲ هزار و ۷۲۲ فلسطینی در حملات ارتش اسرائیل به غزه تا این لحظه به شهادت رسیده‌اند و ۵۸ هزار و ۱۶۶ فلسطینی دیگر نیز مجروح شده‌اند که هزاران نفر از آن‌ها زن و کودک هستند.

نیروهای مقاومت، آمریکا را مسئول اصلی حملات ارتش اسرائیل به نوار غزه می‌دانند و بارها تاکید کرده‌اند که اسرائیل تنها ابزار دست آمریکا در منطقه است.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1629640

مهمترین اخبار ایران و جهان: