نیوز سیتی!
31 فروردین 1403 - 10:47

شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد+عکس

مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی ارائه خدمات به زائران نوروزی مشهد با تقدیر از فعالان این حوزه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی در مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی ارائه خدمات به زائران اظهارداشت: وظیفه دارم از تمام کسانی که در ایام نوروز خدمت رسانی کردند تشکر و قدردانی کنم. توفیق داشتیم که امسال با تلاش و همکاری همه شما عزیزان در خدمت زائران باشیم.ما غرق نعمت هستیم گرچه گاهی غافل می‌شویم ما از الطاف خاص آقا علی بن موسی الرضا (ع) برخوردار هستیم، گاهی اوقات از انجام وظایف خود کوتاهی می‌کنیم، اما در هر فرصتی برای جبران گام برمی‌داریم.

وی افزود: خراسان رضوی در مقایسه با سایر شهر‌ها برجستگی‌های در کار جمعی دارد که به درستی از آن یاد نمی‌شود. بنده به عنوان خدمتگزار و شاهد عرض می‌کنم که در همه عرصه‌ها و حوزه‌ها انسجام خوبی بین مدیران اجرایی و همه افرادی که به نحوی در این استان نقش دارند و موثر هستند وجود دارد و استان در همه بخش‌ها به سمت افق روشن در حرکت است.


نظری ادامه داد: به ویژه در حوزه اقتصاد نیز با انسجام و هماهنگی به سمت اهداف بلند در حرکت هستیم. خدمت رسانی در حوزه عمرانی و زیر ساختی نیز با دقت زیادی در حال انجام است. همه مسئولان در این بخش در حال انجام وظایف هستند. استان ما در حوزه فرهنگی و اجتماعی نسبت به سایر شهر‌های کشور مشکلی ندارد و امنیت در این استان برقرار است و نمونه آن را در انتخابات اخیر می‌توان دید.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: همه موضوعات در استان در حال مدیریت است که با تلاش انسجام همدلی مسئولان و همکاران صورت می‌گیرد. آنچه هم گفته می‌شود اختلاف نیست بلکه سلیقه و دیدگاه است که برای رشد، رقابت و حرکت رو به جلو لازم است. در استان ما با این جمعیت بالا و مولفه‌های مهم و تاثیرگذار انسجام معنوی، فکری و عملیاتی برقرار است نمونه آن انسجام، همگرایی و اقدامات جمعی در خدمت به زائران است.



وی با اشاره به این موضوع که فرهنگ خدمت به زائر در مشهد و خراسان رضوی در حال نهادینه شده است، تصریح کرد: ما امروز در بسیاری از موضوعات دغدغه نداریم زیرا ظرفیت اجرایی خوبی پای کار است و تجربیات ارزنده‌ای بدست آورده ایم که همه اینها غنیمت است.

نظری اظهار کرد: همیشه در موضوع اسکان دغدغه داشتیم که بنده معتقدم همه دستگاه‌های مرتبط کارخود را بلد هستند از نظر کمیت، کیفیت و زمان شناسی خدمات را افزایش داده‌اند. امنیت و سلامت زائر توسط دستگاه مسئول همیشه در دستور کار قرار دارد. مباحث تامین نیازمندی‌ها، خدمات و اطلاع رسانی به زائران به نحو احسن انجام شد و همچنان در حال اجرا است. کیفیت کار هر چه بیشتر رو به افزایش است.

میزبانی خراسان رضوی از بیش از 12 میلیون زائر نوروزی

حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد،معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی نیز اظهارداشت: از تمام کسانی که در ایام نوروز خدمت‌رسانی کردند تشکر و قدردانی می‌کنم. بزرگترین ویژگی این دوره این بود که خدمت رسانی غریب چهل روزه و طولانی‌ترین دوران خدمت بود. طراحی یک دوره ماموریت چهل روزه کار آسانی نیست.

وی افزود: ما در این دوره میزبان 12 میلیون و 582 هزار و 376 زائر از سراسر کشور بودیم که حدود 8 میلیون و 462 هزار و 25 زائر از مجموعه‌های اقامتی استفاده کردند. همچنین حوزه نظارت و بازرسی در همه بخش‌ها فعال عمل کردند و هزار و 114 نفر کنترل و بازرسی را در بخش‌های مختلف عهده دار بودند.

حجت الاسلام گنابادی نژاد تصریح کرد: در سال 1400، 74 نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های استان شناسایی شد و با اهتمام و تلاش در اداره راهداری و راه و شهرسازی 19 نقطه باقی مانده است و ان‌شاءالله بتوانیم تا سال آینده نیز آنها را مرتفع کنیم.

وی ادامه داد: امسال برای اولین‌بار فراخوان ایده‌پردازی مردمی با عنوان ایده پردازی شوق زیارت داشتیم که سه هزار نفر شرکت کردند. مجموعه فعالان در حوزه اقامتی زائران با توجه به ماه مبارک رمضان تخفیف ویژه‌ای گذاشتند. در دولت سیزدهم مجموعه مصوبات کارگروه ملی زیارت به صورت دائمی بود. همچنین همیشه در برگشت مسافران مشکل داشتیم، اما امسال با فروش بلیت‌های رفت و برگشت این مشکلات رفع شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه ترافیک مشهد آزاردهنده است و باید برای حل مسائل و مشکلات اندیشه بیشتری شود، تاکید کرد: در حوزه اطلاع‌رسانی در ایام نوروز با توجه به تعطیلی مطبوعات باید توجه بیشتری شود. همچنین در حوزه حمل و نقل ریلی و هوایی بیشتر کار شود و باید خدمات فرهنگی با حجم این زائر حضور پررنگ تری داشته باشند.

گنابادی نژاد بیان کرد: امسال 9 هزار و 478 گزارش مردمی داشتیم که بیشتر نارضایتی مردم در حوزه تخلفات، درج قیمت بر روی کالا‌ها و گران‌فروشی بود.

 محسن داوری، فرماندار مشهد نیز اظهارداشت: راه‌اندازی قرارگاه عملیاتی خدمات به زائر از سال 1400 در مشهد آغاز شد و ایجاد خدمات این قرارگاه قبل از سال 1400 به عنوان ستاد که به صورت مقطعی خدمت رسانی می‌کرد، اما از همان سال به دستور استاندار این قرارگاه در طول سال مشغول فعالیت و خدمت رسانی خواهد بود که ایام پیک عملیاتی‌تر خدمت رسانی انجام خواهد شد.

وی افزود: این قرارگاه در حوزه‌های اقامت و مباحث رفاهی خدمات‌رسانی می‌کند. از سال 1400 هر چه گذشت در این امر تجرببات بهتری کسب کردیم. قبل از این‌ها اگر مشکلی بود زائر به سراغ ما می‌آمد، اما امروز افتخار داریم ما به خدمت زائران می‌رسیم تا زائران هر چه تمام‌تر از فیوضات زیارت بهره ببرند.

جعفر شهامت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی نیز گفت: در بخش حمل و نقل ریلی و همچنین جاده‌ای رتبه نخست کشور و در بخش هوایی رتبه دوم را کسب کردیم.

شهامت خاطرنشان کرد: طبق آمار 25 میلیون و 824 هزار تردد در جاده‌های استان ثبت شد که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد داشته است ،همچنین تلفات جاده‌ای 15 درصد و تصادفات 26 درصد کاهش داشته است.

سیدجواد موسوی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی نیز اظهارداشت: هزار 962 نقطه با 670 هزار نفر شب به عنوان اسکان برنامه ریزی شد و توانستیم در اقامت زائران در سطح کشور رتبه اول را کسب کنیم.

وی افزود:بیش از 59 غرفه صنایع دستی در 18 شهرستان وجود داشت که استان ما بیشترین غرفه را داشت و 400 هزار نفر از غرفه های استان بازدید کردند.

موسوی ادامه داد : در امسال هم بیشترین افتخار میزبانی از زائران را در سطح کشور داشتیم. طی برنامه ریزی ها برای این ایام 192 جلسه ستاد خدمات سفر ، 4 جلسه ستاد اجرایی و 70 جلسه کمیته تخصصی برگزار شد.

عکس:مریم رحمانی

انتهای پیام/282

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1701362

مهمترین اخبار ایران و جهان: