نیوز سیتی!
20 دی 1401 - 14:52

خریداری ۸۰ هزار تُن سرم در استان مرکزی

اراک- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک از خریداری ۸۰ هزار تُن سرم در روز گذشته خبر داد و گفت: طی ۳ هفته اخیر امکان شیوع همزمان پیک آنفلوانزا و کرونا وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا امانی ظهر سه شنبه در نشست شورای اطلاع‌رسانی استان مرکزی اظهار داشت: کنترل و مدیریت موج هشتم کرونا نیازمند مشارکت و هم افزایی همه جانبه و خصوصاً تعامل با رسانه‌ها و دستگاه‌های اطلاع رسانی است و رسانه‌ها همواره در کنار دانشگاه علوم پزشکی و کادر درمان نقش مؤثر و کلیدی دارند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت استان مرکزی در موج هشتم گفت: موج هشتم شیوع ویروس کرونا در کشور و به تبع آن در این استان با شیب ملایم آغاز شده و در راستای مقابله و کنترل بیماری نیاز است سایر دستگاه‌های اجرایی تعامل و هم افزایی لازم با دانشگاه علوم پزشکی داشته باشند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک ضمن تاکید بر ضرورت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی اقشار مختلف مردم بیان کرد: با توجه به تجارب قبل باید سناریوهای بد را در نظر بگیریم تا در صورت وقوع و افزایش بیماری، عقب نمانیم و رسانه‌ها نقش مهمی دارند.

وی اظهار داشت: انتظار می‌رود که شورای اطلاع رسانی، صدا و سیما و سایر رسانه‌های استان، اطلاع رسانی لازم را در خصوص اقدامات پیشگیرانه به مردم داشته باشند و با ایجاد تلنگر سطح آگاهی و حساسیت مردم را افزایش دهند چرا که در صورت ساده انکاری این موج، امکان افزایش مراجعات و بستری بالای بیماران را داشته باشیم.

امانی ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا در استان مرکزی، ۹۵ درصد نوبت نخست، ۸۹.۵ درصد مردم نوبت دوم، ۵۰ درصد نوبت سوم و ۶ درصد جامعه هدف واکسن یاداور کرونا را دریافت کرده‌اند هر چند که طی دو هفته اخیر روزانه ۸۰ نوبت واکسن تزریق می‌شود.

وی افزود: واکسن ایرانی و سینوفارم خارجی در حد نیاز در استان موجود است و از این لحاظ نگرانی وجود ندارد و در تمام مراکز جامع سلامت، بیمارستانها و مراکز بهداشت استان آمادگی لازم برای انجام واکسیناسیون وجود دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه کودکان و افراد بالای ۶۰ سال سن به ویژه دادی بیماری زمینه‌ای باید واکسن کرونا را دریافت کنند گفت: اتباع خارجی نیز باید نسبت به انجام واکسیناسیون حساسیت ویژه ای داشته باشند و در اسرع وقت نسبت به این مهم اقدام کنند.

وی افزود: اکنون در سطح استان هشت بیمار کوویدی بستری هستند که از این تعداد چهار نفر در اراک، سه نفر در ساوه و یک نفر در خمین شناسایی و بستری هستند، اما تمام مراکز درمانی استان اکنون آماده پذیرش بیماران کرونایی هستند و ۱۳۰ تخت بیمارستانی برای بستری بیماران پیش بینی شده است.

امانی گفت: روز گذشته ۸۰ هزار تُن سرم خریداری شده چرا که طی ۳ هفته اخیر امکان همزمان پیک آنفلوانزا و کرونا وجود دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 967918

مهمترین اخبار ایران و جهان: