نیوز سیتی!
13 اردیبهشت 1402 - 20:43

حمایت از ایده‌های فناورانه دانشجویان در اردبیل

اردبیل- استاندار اردبیل گفت: آماده حمایت از ایده‌ها و طرح‌های فناورانه با نوآوری و ابتکار جدید دانشجویان هستیم تا زمینه تحقق این طرح‌ها فراهم آید.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی عصر چهارشنبه در جریان بازدید از دستاوردهای جشنواره «حرکت» در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: عصر امروز، عصر بهره‌گیری از فناوری‌ها و نوآوری‌های جدید در مسیر اشتغال و رسیدن به نقطه مطلوب تحولات اقتصادی است که ما نیز باید از این ظرفیت بهره بگیریم.

وی تصریح کرد: به هیچ وجه نباید از غافله علم و تحولات جهانی در عرصه نوآوری و فناوری عقب بمانیم و این جشنواره نشان داد که دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی در کنار آموختن علم و فضای تئوری دانشگاهی با حرکت‌های کاربردی در قالب نوآوری و فناوری نیز بهره گرفتند.

استاندار اردبیل گفت: این ایده‌ها می‌تواند بسترساز فرصت‌های اشتغال جدید نیز باشد که بهتر است دانشگاه‌های استان اردبیل در این زمینه حرکت‌های مؤثر و راهگشایی را انجام دهند.

عاملی افزود: با بها دادن به ساحت علم و دانش است که ما می‌توانیم بهترین و شایسته‌ترین نیروی انسانی را تربیت و آنها را در مسیر توسعه کشور به کار بگیریم.

وی اعتقاد راسخ مقام معظم رهبری را به جوانان و دانشجویان خلاق انقلابی در این کشور یادآور شد و خاطرنشان کرد: اگر به نسل آینده اعتماد کنیم و بخش عظیمی از کارها و فعالیت‌های تحولی را به آنها بسپاریم، می‌توانیم در این مسیر و رسیدن به نقطه مطلوب پیشرفت به موفقیت‌های واقعی دست پیدا کنیم.

استاندار اردبیل از دانشجویان دانشگاه‌های استان خواست تا با در نظر گرفتن مشکلات و نارسایی‌های استان در حل مسائل آنها پیشقدم شده و پیشنهادات عملیاتی را برای گره‌گشایی از این مشکلات و نارسایی‌ها ارائه کنند.

در این بازدید رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز به برگزاری جشنواره «حرکت» در سطح دانشگاهی و ملی اشاره کرد و ادامه داد: همه ساله این جشنواره فرصت خوبی را فراهم می‌آورد تا دانشجویان با ابتکار و نوآوری، خلاقیت خود را به نمایش بگذارند.

اسماعیل چمنی اضافه کرد: امسال جشنواره «حرکت» در ۹ دانشکده دانشگاه محقق اردبیلی به صورت مستقل برگزار شد تا تیم‌های برتر در سطح ملی رقابت کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1186818

مهمترین اخبار ایران و جهان: