نیوز سیتی!
09 اردیبهشت 1402 - 15:14

کلاس‌های آموزشی دروس تخصصی از شبکه سبلان پخش می‌شود

اردبیل- معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: کلاس‌های آموزشی دروس تخصصی از شبکه استانی سبلان به صورت روزانه پخش می‌شود.

محمود مشکی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: اطلاع رسانی به جامعه هدف در راستای بهره مندی از آموزش‌های تخصصی دروس پخش شده از شبکه سبلان با هدف ارتقای کیفیت یادگیری انجام می‌شود.

وی از برگزاری آزمون‌های شبه نهایی در مدارس اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: امتحانات شبه نهایی به صورت کشوری، استانی، منطقه‌ای و مدرسه‌ای برگزار می‌شود که تعداد دو ماده درسی لازم التوجه در سطح کشور در هر سه رشته به صورت کشوری و سه ماده درسی لازم التوجه در هر سه رشته به صورت استانی و علاوه بر آن دروس لازم التوجه منطقه‌ای و مدرسه‌ای نیز توسط نواحی و مناطق و مدارس به صورت شبه نهایی برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف از برگزاری این آزمون قرار دادن دانش آموزان در شرایط عینی، آشنایی با سطوح مختلف سوالات افزایش توان پاسخگویی و ایجاد آمادگی برای امتحانات نهایی خرداد ماه است.

مشکی استخراج و تحلیل نتایج آزمون و تشخیص جایگاه مدرسه، ناحیه، منطقه و استان و اقدامات تکمیلی و جبرانی در اردیبهشت ماه را از هدف دیگر این آزمون‌ها بیان کرد.

وی از پخش کلاس‌های تلویزیونی از شبکه استانی سبلان در دروس تخصصی به صورت روزانه و اطلاع رسانی به جامعه‌ی هدف به منظور بهره مندی از این آموزش‌ها با هدف ارتقای کیفیت یادگیری خبر داد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در سال تحصیلی جاری با توجه به تأثیر قطعی ۴۰ درصدی نتایج امتحانات نهایی در کنکور سراسری ارتباط دانش آموزان و تجربه اندوزی مهارت آزمون دادن و رفع اشکالات و تقویت نقاط قوت در موفقیت دانش آموزان جدی و حائز اهمیت است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1175862

مهمترین اخبار ایران و جهان: