نیوز سیتی!
11 فروردین 1402 - 14:23

هدف جمهوری اسلامی عبودیت خدا و اجرای عدالت است

امام جمعه شهرکرد گفت: هدف جمهوری اسلامی عبودیت خدا و اجرای عدالت است، برنامه‌ای که تمام انبیای الهی به دنبال آن بودند تا مستکبرین بر جامعه حکومت نکنند و جامعه بر مدار قسط و عدل حرکت کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد گفت: ۱۲ فروردین روز تحقق یک ایده و برنامه بزرگی است که ویژه انبیا الهی بوده است.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: هدف جمهوری اسلامی عبودیت خدا و اجرای عدالت است، برنامه‌ای که تمام انبیای الهی به دنبال آن بودند تا مستکبرین بر جامعه حکومت نکنند و جامعه بر مدار قسط و عدل حرکت کند.

وی افزود: این برنامه تا حدود زیادی در جامعه محقق شده و روز به روز دست بیگانه کوتاه‌تر شده است این به این معنی است که عبودیت خدا بر عبودیت طاغوت برتری یافته است.

نکونام با اشاره به تخصیص ۱۲ میلیارد تومان اعتبار در سفر ریاست جمهوری به چهارمحال و بختیاری، بیان کرد: تخصیص اعتباری کم‌نظیر در مقایسه با سایر استان‌ها برای رفع مشکلات مصداقی از عدالت است.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: به دلیل برخی اشرافی‌گری‌ها و ثروت‌اندوزی‌ها در برخی دولت‌های پیشین، چهارمحال و بختیاری دچار عقب‌ماندگی زیادی شد و باعث شد این استان از چرخه رشد عقب بماند.

وی تصریح کرد: اگر چه هنوز تبعیض و بدعمل‌کردن وجود دارد اما با این موارد برخورد می‌شود و رمز بقای این نظام رعایت حقوق والیان و مردم به صورت متقابل است.

حفظ حریم ماه رمضان در روز طبیعت را جدی بگیرید

نکونام با اشاره به روز طبیعت، اظهار داشت: حریم ماه رمضان را در این روز حفظ کنید و حجاب که جز ضرورت‌های اسلام است را به بازی نگیرید که بی‌حجابی و بدحجابی گناه است.

امام جمعه شهرکرد گفت: برخی تصور می‌کنند قدری مو بیرون باشد مانعی ندارد اما ما مسلمانیم و قوانین جمهوری اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد و به خوبی رعایت شود.

وی با اشاره به ضرورت توجه به حجاب در مراکز گردشگری‌ استان، خاطرنشان کرد: مواجه با این افراد برای امر به معروف و نهی از منکر باید بدون خشونت، درست، عاقلانه و با ظرافت و به دور از خشونت باشد.

رمضان ماه انس با قرآن است

نکونام افزود: ماه رمضان ماه انس با قرآن است، تلاش کنید حداقل روزی یک جز از کلام الهی را تلاوت کنید و این محافل قرآنی را برای تمام سال گسترش دهید.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: قرائت‌های قرآنی خانگی و هیئت‌های محلی برکات زیادی دارد، جمع‌شدن هفتگی افراد محله و قرائت قرآن همراه با ترجمه، تدبر، تفسیر و روایت آثار بسیار زیادی بر انسان و جامعه دارد.

وی با اشاره به میلاد امام حسن مجتبی(ع) و روز اکرام خیرین، تصریح کرد: تقویت روحیه خیری یکی از ضرورت‌های جامعه است و باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1119462

مهمترین اخبار ایران و جهان: