نیوز سیتی!
10 فروردین 1402 - 09:12

تحقق شعار امسال مستلزم اهتمام جدی در افزایش تولید است/ثبت 44 هزار فرصت شغلی در سامانه رصد در کردستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: مقام معظم رهبری طی چند سال اخیر همواره موضوع تولید و اشتغال را مورد توجه قرار داده‌ و بر برنامه‌ریزی‌های اساسی در این خصوص تاکید داشته‌اند لذا تحقق شعار امسال نیز با عنوان «مهار تورم، رشد تولید» در گرو ایجاد اشتغال و رشد تولید است.

فرزاد پیشکاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: اداره کار و رفاه اجتماعی کردستان طی سال گذشته در راستای تحقق شعار سال اقدامات ارزشمندی در زمینه ایجاد اشتغال انجام داد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان افزود: در سرفصل ایجاد مشاغل خانگی بیش از 58 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد.

پیشکاری تسهیلات پرداختی در حوزه توسعه پایدار روستایی از ابتدای طرح از سال ۹۸ تا پایان سال گذشته را حدودا ۴۹۷ میلیارد تومان اعلام کرد.

به گفته وی، در زمینه توسعه اشتغال در روستاها در قالب تبصره ۱۶ هم بیش از یک میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان در کردستان پرداخت شده است.

وی به نام‌گذاری امسال با عنوان «مهار تورم، رشد تولید» گریزی زد و عنوان کرد: مقام معظم رهبری طی چند سال اخیر همواره موضوع تولید و اشتغال را مورد توجه قرار داده‌اند و بر برنامه‌ریزی‌های اساسی در این خصوص تاکید داشته‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان سهم اشتغال استان در سال گذشته هزار نفر عنوان کرد و گفت: بیش از ۴۴ هزار نفر در سامانه رصد اشتغال ثبت‌نام کرده‌اند که این روند نیز با شتاب بیشتر در سال جاری دنبال خواهد شد چرا که تحقق شعار امسال در گرو ایجاد اشتغال و افزایش تولید است.

وی تصریح کرد: در زمینه اشتغال توسعه روستایی و دیگر بخش‌ها امیدواریم طی سالجاری با برنامه‌ریزی‌های مناسب اقدامات اساسی انجام دهیم.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1117162

مهمترین اخبار ایران و جهان: