نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 17:50

۱۵۰ هزار زائر ایرانی از مرزهای خوزستان به کشور بازگشتند

فرمانده قرارگاه اربعین استان خوزستان گفت: تاکنون بیش از ۱۵۰ هزار زائر از طریق مرزهای دوگانه خوزستان به کشور بازگشته اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، ولی الله حیاتی فرمانده قرارگاه اربعین استان خوزستان امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بازگشت تدریجی زائران از عراق آغاز شده و تاکنون بیش از ۱۵۰ هزار زائر از طریق مرزهای دوگانه خوزستان به کشور بازگشته اند.

حیاتی با اشاره به خروج ۶۶۰ هزار زائر از مرزهای چذابه و شلمچه، گفت: تردد در مرزهای شلمچه و چذابه در روز بسیار روان است ولی با تاریک شدن هوا حرکت زائران افزایش می‌یابد.

وی افزود: مقایسه آمارهای امسال با سال گذشته نشان می دهد از یازدهم تا پانزدهم شهریور یعنی چهار روز پایانی اربعین حجم ترافیک کمتری در مرزها شاهد باشیم و این موقع بهترین زمان برای شرکت در پیاده روی اربعین است.

فرمانده قرارگاه اربعین استان خوزستان گفت: به زائران توصیه می‌شود در ایران دینار مورد نیاز خود را تهیه کنند زیرا استفاده از دینار در عراق راحت و به صرفه‌تر است.

وی از تشکیل اتاق مشترک بین ایران و عراق در مرز شلچه خبر داد و گفت: این اتاق به منظور هماهنگی‌های بیشتر بین نیروهای مستقر ۲ کشور در مرز شلمچه تشکیل شده تا تمهیدات لازم برای سهولت رفت و برگشت زائران اربعین حسینی را فراهم سازند.

حیاتی اظهار کرد: با پیش بینی ازدحام بالا در روزهای پایانی در کربلا توصیه می‌شود زائران زیارت خود را به روزهای پایانی موکول نکنند و تا حد امکان سفر خود را کوتاه کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1475762

مهمترین اخبار ایران و جهان: