نیوز سیتی!
02 شهریور 1402 - 13:39

برگزاری رایزنی نهادهای دیپلماتیک ترکمنستان و مالزی

مقامات وزارت امور خارجه ترکمنستان و مالزی در مذاکرات مجازی طیف وسیعی از موضوعات از جمله همکاری دوجانبه و چندجانبه را بررسی کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، نشست جدید رایزنی‌‌های وزارتخانه‌های امور خارجه ترکمنستان و مالزی به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.

در جریان این مذاکرات دیپلمات‌های دو کشور طیف وسیعی از مسائل همکاری دوجانبه و چندجانبه در زمینه‌های سیاسی، دیپلماتیک، تجاری، اقتصادی، انرژی و بشردوستانه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در بخش دیگری تمایل متقابل دو طرف برای توسعه بیشتر تماس‌ها در چارچوب سازمان‌های معتبر بین‌المللی، قبل از همه سازمان ملل متحد تایید و تماس‌ها در سطوح بالا و عالی و رایزنی‌های منظم بین وزارتخانه‌های امور خارجه دو کشور عامل مهمی در پیشبرد روابط بین دو کشور، عنوان شد.

در راستای اجرای توافقات صورت گرفته، طرفین در خصوص موضوعات مهم دستور کار دوجانبه به تفصیل گفت‌وگو و بر لزوم ایجاد کمیسیون مشترک بین دولتی همکاری‌های اقتصادی، علمی و فنی بین دو کشور تاکید کردند.

امکان ایجاد مشارکت دو طرف در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات و دیجیتال شدن اقتصاد از جمله دیگر موضوعات مورد بحث دو جانب طی این مذاکرات بود.

دو طرف به طور ویژه بر مولفه بشردوستانه روابط دوجانبه که دو طرف دارای تجربه گسترده و پتانسیل قوی برای تعمیق همکاری موثر در زمینه گردشگری، آموزش، علم و فرهنگ و همچنین در حوزه بهداشت و درمان هستند، اشاره کردند.

طی این مذاکرات همچنین علاقه متقابل دو طرف به تشدید روابط بین نمایندگان ساختارهای دولتی و خصوصی دو کشور برای برگزاری رویدادهای مشترک که به تقویت و گسترش تماس‌های دوجانبه ترکمنستان و مالزی در تمامی زمینه‌های مورد علاقه کمک می‌کند، ابراز شد.

پپایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1466218

مهمترین اخبار ایران و جهان: