نیوز سیتی!
11 تیر 1402 - 09:43

کاهش ۳۰درصدی پرونده های قضایی با ایجاد هیات های صلح و سازش در مهر

مهر- رئیس دادگستری شهرستان مهر گفت: ایجاد هیأت‌های صلح و سازش در مساجد شهرستان مٌهر موجب کاهش ۳۰ درصدی پرونده‌های قضائی در این شهرستان شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد باقر حقایقی صبح یکشنبه در دیدار با اصحاب رسانه بیان کرد: الکترونیکی کردن فرایندهای قضائی از اولویت‌های دستگاه قضا در شهرستان مهر است.

وی اضافه کرد: در شش ماه اخیر در شهرستان مهر تعداد پرونده‌های این مرکز قضائی از ۵۰۰ پرونده به ۱۰۰ پرونده کاهش یافته که نشان دهنده سرعت پاسخگویی به پرونده‌های قضائی است.

حقایقی تاکید کرد: با توجه به الکترونیکی شدن پرونده‌های قضائی میزان مراجعه حضوری به محاکم قضائی در شهرستان مهر به حد قابل توجه‌ای کاهش یافته است.

وی افزود: عدم مراجعه ارباب رجوع به محاکم قضائی کاهش قابل توجه هزینه‌ها و صرفه‌جویی در وقت را به همراه داشته این در حالی است که با اجرای طرح الکترونیکی کردن فعالیت‌های قضائی در شهرستان مهر شاهد سرعت بخشیدن به طرح حد نگاری و کاداستر در این شهرستان هستیم.

به گفته این مقام مسئول در راستای کاهش پرونده‌های قضائی در شهرستان مهر با ایجاد هیأت صلح و سازش در مساجد بالغ بر ۳۰ درصد از پرونده‌های ورودی به دادگستری مهر منجر به صلح شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1323818

مهمترین اخبار ایران و جهان: