نیوز سیتی!
20 اسفند 1401 - 20:18

ایجاد صندوق حمایت از بیماری‌های خاص در کشور

داراب- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: صندوق حمایت از بیماری های خاص در کشور با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال ایجاد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام عین اللهی بعد از ظهر شنبه در بازدید از طرح‌های حوزه بهداشت و درمان در شهرستان داراب بیان کرد: ایران توانست جزو کشورهای موفق در کنترل همه گیری کرونا قرار بگیرد و شش نوع واکسن مختلف برای درمان این بیماری تولید کند البته در این میان تقدیم ۳۰۰ شهید مدافع سلامت نیز بی اثر نبوده و اگر کشور توانست به این جایگاه دسترسی داشته باشد حاصل از خود گذشتگی مدافعان سلامت بود.

وی ادامه داد: در راستای توسعه خدمات بیمه‌ای در دولت سیزدهم شاهد بیمه شدن بیش از ۶ میلیون نفر در کشور هستیم این در حالی است که مجلس بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای این موضوع تخصیص داده و لازم به ذکر است که صندوق بیماری‌های خاص نیز با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال تشکیل شد.

عین اللهی در مورد پروژه در حال ساخت بیمارستان حضرت امام علی (ع) گفت: عملیات ساخت این پروژه ۱۶۰ تختخوابی از سال ۹۰ آغاز شده که خوشبختانه در سال‌های اخیر پیشرفت بهتری داشته که در حال حاضر به حدود ۵۳ درصد رسیده است.

گفتنی است؛ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر یک روزه خود به استان فارس به شهرستان‌های زرین دشت، داراب و لامرد سفر کرد و در جریان این سفر از زیر ساخت‌های حوزه بهداشت و درمان در این شهرستان‌ها بازدید کرد و کلنگ ساخت چند مجموعه درمانی نیز بر زمین زده شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1087062

مهمترین اخبار ایران و جهان: