نیوز سیتی!
01 اسفند 1401 - 11:13

صدور 14 هزار کارت هوشمند برای ناوگان مسافری ایلام

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام گفت: کارت هوشمند برای رانندگان ناوگان باری و مسافری ضریب امنیتی بالایی دارد که در سال جاری 14 هزار و 141 فقره کارت هوشمند مربوط به رانندگان و ناوگان بخش مسافری صادر شده است.

سید زاهدین چشمه خاور  مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت:در  سال جاری تعداد ۱۴ هزار و ۱۴۱ فقره کارت هوشمند مربوط به رانندگان و ناوگان بخش مسافری صادر شده است.

وی افزود: یکی از اهداف اجرایی کردن کارت هوشمند  متمایز کردن رانندگان حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام ادامه داد: جلوگیری از  صدور کارت‌های تکراری، امکان شناسایی دقیق رانندگان فعال از غیرفعال، ممانعت از صدرو کارت های تقلبی، ایجاد گردش کار و ثبت تخلفات راننده از مزیت‌های کارت‌های هوشمند است که برای  رانندگان صادر می شود.

چشمه خاور  با تاکید بر اینکه ، هفت هزار و ۳۶۰ فقره کارت هوشمند در سال جاری برای رانندگان و ناوگان باری این استان صادر شده است گفت: با توجه به الزامی بودن کارت هوشمند فعالیت رانندگان حرفه ای در بخش حمل و نقل جاده ای، دارا بودن کارت صحت و سلامت از جمله شرایط دریافت کارت مذکور است.

این مقام مسئول تاکید کرد:کارت هوشمند برای رانندگان ناوگان باری و مسافری به عنوان مدرک شناسایی رانندگان در بخش حمل ونقل جاده‌ای محسوب می‌شود و ضریب امنیتی بالایی دارد.

چشمه خاور ادامه داد: رانندگان ناوگان باری و مسافری استان می توانند برای دریافت کارت سلامت با در دست داشتن معرفی‌نامه از مراکز صدور کارت هوشمند به مراکز طب کار سلامت شغلی رانندگان مراجعه کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1045918

مهمترین اخبار ایران و جهان: