نیوز سیتی!
05 اسفند 1401 - 18:54

مدودف: روسیه در جنگ با اوکراین پیروز می شود

نائب رئیس شورای امنیت ملی روسیه می گوید این کشور ممکن است برای تضمین امنیت خود دشمنانش را تا مرزهای لهستان عقب براند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، نائب رئیس شورای امنیت ملی روسیه بر پیروزی این کشور در نبرد با اوکراین تاکید کرد.

«دیمیتری مدودف» روسیه روز جمعه اعلام کرد که تنها راه روسیه به منظورتضمین صلح پایدار با اوکراین این است که مرزهای کشورهای متخاصم را تا حد امکان به عقب براند، حتی اگر این هدف به معنای رسیدن تا مرزهای لهستان باشد.

نائب رئیس شورای امنیت ملی روسیه، در سالگرد آغاز عملیات نظامی این کشور در اوکراین یادآور شد روسیه در این جنگ پیروز خواهد شد و نوعی توافق در نهایت به جنگ با اوکراین پایان خواهد داد.

مدودف تاکید کرد: پیروزی به دست خواهد آمد. همه ما می‌خواهیم هر چه زودتر این اتفاق رخ دهد و آن روز فرا خواهد رسید.

رئیس جمهور سابق روسیه افزود که دستیابی به تمام اهداف عملیات نظامی ویژه برای روسیه بسیار اهمیت دارد. عقب راندن آنهایی که روسیه را تهدید می‌کنند، حتی اگر تا مرزهای لهستان لازم باشد، صورت خواهد گرفت.

این مقام روس تاکید کرد که روسیه پس از پیروزی در جنگ مذاکرات سختی با اوکراین از جمله رئیس جمهور این کشور در صورت زنده بودن در پیش خواهد داشت.

لازم به ذکر است که ارتش روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه می‌گویند این عملیات در پاسخ به درخواست سران جمهوری‌های خودمختار دونتسک و لوهانسک برای حفاظت از آنها در برابر نیروهای اوکراینی آغاز شده است. به نوشته اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته است که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بیش از هشت سال تحت نسل‌کشی و آزار و اذیت رژیم کی‌یف قرار داشتند».

از آن زمان تاکنون کشورهای اروپایی به این بهانه رویکرد ضد روسی خود را تشدید کرده‌اند. در حالی که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفته بود که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بیش از ۸ سال تحت نسل کشی و آزار و اذیت رژیم کی یف قرار داشتند» اما آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم‌های زیادی علیه روسیه اعمال کرده‌اند. از سوی دیگر «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه نیز گفته است هر گونه محموله و کاروانِ حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدفی مشروع برای نیروهای روسیه است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1054562

مهمترین اخبار ایران و جهان: