نیوز سیتی!
10 اسفند 1401 - 11:59

چهارشنبه‌سوری نیامده مصدوم داد!/ قطع ۲ دست نوجوان روانسری بر اثر انفجار «اکلیل سرنج»

مدیر روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی کرمانشاه گفت: متأسفانه یک نوجوان 15 ساله روانسری حین ساخت اکلیل سرنج، بر اثر انفجار این مواد ضمن سوختگی شدید سر و صورت، هر دو دست نیز از ناحیه مچ قطع شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سال گذشته در جریان حوادث چهارشنبه پایان سال در مجموع ۱۲۶ نفر در استان مصدوم و به بیمارستان‌ها مراجعه کردند یا توسط واحدهای امدادی اورژانس پیش‌بیمارستانی به مراکز درمانی منتقل شدند.

۱۰۰ نفر از این تعداد مرد و ۲۶ نفر زن بودند، عمده مصدومان در رده سنی ۱۵ تا ۲۵ سال از ناحیه دست و چشم گزارش شد که کوچک‌ترین آن‌ها سه سال و مسن‌ترین آن‌ها ۷۰ سال سن داشت.

خوشبختانه علی‌رغم افزایش تعداد مصدومان چهارشنبه آخر سال سال گذشته، موارد حاد مصدومیت در مقایسه با سال قبل از آن کاهش داشت و موارد فوت یا قطع عضو هم نداشتیم، ولی امسال هنوز چهارشنبه‌سوری نیامده مصدوم دادیم آن هم با قطع عضو.

اکبر آزادی، مدیر روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی کرمانشاه در این رابطه به خبرنگار فارس، گفت: روز گذشته نوجوان ۱۵ ساله روانسری در حین ساخت اکلیل سرنج، بر اثر انفجار این مواد دچار آسیب شدید شده که علاوه بر سوختگی شدید سر و صورت، هر دو دست این نوجوان از ناحیه مچ قطع شد که به بیمارستان روانسر منتقل شده است.

مدیر روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی کرمانشاه خطاب به شهروندان بویژه جوانان و نوجوانان، تاکید کرد: با توجه به حوادث و آسیب‌های ناشی از استفاده از مواد محترقه، موکدا از همشهریان می‌خواهیم از انجام رفتارهای مخاطره‌آمیز اجتناب کنند. 

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1066118

مهمترین اخبار ایران و جهان: