نیوز سیتی!
22 بهمن 1401 - 03:59

بازرسی و کشف سند محرمانه از منزل معاون ترامپ

رسانه های آمریکا از بازرسی منزل مایک پنس معاون دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا و کشف یک سند محرمانه طی آن خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رسانه های آمریکا روز جمعه از اقدام اف بی آی در بازرسی از منزل «مایک پنس» معاون وقت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در چارچوب پرونده «آرشیو کاخ سفید» خبر دادند.

طبق اعلام روزنامه واشنگتن پست، بازرسی جدید از منزل مایک پنس روز جمعه با هماهنگی دفتر تحقیقات فدرال و وکیل پنس صورت گرفت. گفته می شود که مایک پنس در جریان بازرسی در منزل حضور نداشت.

«دیوین اومالی» سخنگوی مایک پنس گفت که در بازرسی از منزل معاون وقت ترامپ یک سند محرمانه کشف شده است. وی همچنین افزود که این بازرسی ۵ ساعت به طول انجامیده و طی آن تنها یک سند با نشان محرمانه کشف گردید.

اومالی در عین حال از کشف ۶ صفحه دیگر از اسناد که نشان محرمانه نداشته اند در جریان بازرسی از منزل پنس خبر داد.

وکلای پنس ماه گذشته از کشف چندین سند محرمانه خبر داده و آنها را به مقامات تحویل دادند.

رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند که اسناد محرمانه‌ای در خانه «مایک پنس» معاون رئیس جمهور سابق آمریکا در دوران ترامپ کشف شده است.

شبکه تلویزیونی سی ان ان در این خصوص اعلام کرد: اسناد طبقه بندی شده هفته گذشته در خانه مایک پنس معاون رئیس جمهور سابق در ایالت ایندیانا پیدا شد. وکیل مایک پنس حدود ۱۲ سند طبقه بندی شده را در خانه معاون رئیس جمهور کشف کرد و آنها را به اف بی آی تحویل داده است.

کشف اسناد محرمانه در دفتر شخصیِ جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، بسیاری از رسانه‌های جریان اصلی را به این سمت سوق داد تا تفاوت‌ها و شباهت‌های این رویداد و نحوه رفتار و تحقیقات وزارت دادگستری آمریکا نسبت به کشف صدها سند محرمانه در اقامت‌گاه «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق را برجسته و درباره سرنوشت حقوقی و سیاسی این دو گمانه‌زنی کنند.

این در حالی است که بایدن، در واکنش به کشف اسناد محرمانه دولتی در دفتر خصوصی‌اش مدعی شده که نمی‌داند این اسناد حاوی چه مطالبی هستند و از کشف آنها شوکه و حیرت‌زده شده است.

وی که در زمان اعلام کشف اسناد در مکزیک به سر می‌برد در نشست خبری مشترک با همتای مکزیکی و کانادایی با اشاره به این موضوع گفت: از اینکه وکلا به من اطلاع دادند که اسنادی در دفترم در واشنگتن کشف شده و این اسناد دولتی هستند، شوکه شدم و از محتوای آنها اطلاعی ندارم. بایدن همچنین گفت: وکلایم اسناد را به آرشیو ملی تحویل داده‌اند و در بررسی آنها با مرکز اسناد و آرشیو ملی و وزارت دادگستری همکاری کامل خواهیم داشت. این موضوع کشف اسناد و اطلاعات محرمانه دولتی را جدی می‌گیرم و امیدوارم سریع تمام شود.

علی‌رغم اینکه بایدن می‌گوید از خبر کشف اسناد در محل کارش شوکه و متعجب شده، پیش از این رسانه‌های آمریکا به نقل از منابع آگاه اعلام کردند این اسناد در اصل روز دوم نوامبر- یعنی چند روز پیش از برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره - کشف شده؛ اسناد مذکور زمانی که وکلای خصوصی بایدن در حال بسته‌بندی مدارک و تخلیه دفترِ «پن بایدن» بودند، متوجه این اسناد با مهر محرمانه می‌شوند. بایدن از اواسط ۲۰۱۷ تا اوایل ۲۰۲۰، هرازگاهی از این دفتر استفاده می‌کرد. به ادعای این منابع آگاه وکلای بایدن فوراً با مرکز آرشیو و اسناد ملی آمریکا تماس گرفته و این اسناد را تحویل آنها داده‌اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1032518

مهمترین اخبار ایران و جهان: