نیوز سیتی!
14 مرداد 1402 - 21:53

مصرف برق در کلانشهر اهواز کاهش یافت

اهواز- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت با وجود افزایش دما، مصرف برق در کلانشهر اهواز در روز جمعه (۱۳ مردادماه) سال جاری ۱۳۰ مگاوات کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحمید عباس شیاری عصر امروز شنبه در گفتگویی رسانه‌ای با قدردانی از همراهی شهروندان اهوازی در مدیریت مصرف برق اظهار کرد: با وجود افزایش دما و افزایش تقاضای مصرف برق در کشور، روز جمعه (۱۳ مردادماه) سال جاری شاهد کاهش ۱۳۰ مگاواتی مصرف برق در کلانشهر اهواز بودیم که نشان از همکاری بسیار خوب شهروندان با صنعت برق دارد.

وی افزود: اختلاف زیاد پیک برق در فصل گرم و سرد سال در اهواز نشان می‌دهد که بخش زیادی از مصرف ناشی از به‌کارگیری وسایل سرمایشی به عنوان یک نیاز اساسی در این منطقه است که بار زیادی را به شبکه وارد می‌کند ولی با این وجود شهروندان اهوازی با به‌کارگیری برنامه‌های مدیریت مصرف و درک شرایط ناترازی تولید و مصرف یاریگر صنعت برق بودند.

مدیرعامل برق اهواز تصریح کرد: با ارائه ۱۴۰ برنامه از سوی وزارت نیرو به منظور مدیریت مصرف برق و استقبال شهروندان از مشوق‌های صرفه‌جویی در مصرف، تا این لحظه نتایج بسیار خوبی در حفظ پایداری شبکه کسب کرده‌ایم.

شیاری بیان کرد: از شهروندان اهوازی تقاضا داریم مدیریت مصرف برق به خصوص از ساعت ۱۱ تا ۱۷ و همچنین ۱۹ تا ۲۲ را ادامه دهند و از وسایل پرمصرف مانند اتو و ماشین لباسشویی در این ساعات استفاده نکنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1427662

مهمترین اخبار ایران و جهان: