نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 19:06

نیازمند استفاده از پساب برای صنایع استان سمنان هستیم

سمنان- نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به مشکل آب به مثابه یکی از مهمترین موانع تولید در استان گفت: نیازمند استفاده از پساب برای صنایع هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی بعد از ظهر چهارشنبه در دیدار با مسئولان شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان در دفتر خود ضمن اشاره به آب به مثابه یکی از مهمترین مشکلات صنایع در استان بیان کرد: استفاده از پساب شهری در بخش صنعت استان ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه جلوگیری از هدر رفت پساب یک اولویت است، افزود: باید از پساب‌ها به نفع مطلوب برای صنایع استفاده شود لذا مسئولان ذی ربط در این زمینه همراهی لازم را داشته باشند.

امام جمعه سمنان در ادامه خواستار جلوگیری خام فروشی شد و گفت: فرآوری در بخش صنعت و معدن منجر به اشتغال‌زایی و افزایش کسب درآمد می‌شود و در فروش محصولات و تولیدات صنایع خرد و کوچک باید به مقوله بازاریابی توجه شود.

مطیعی همچنین به ایجاد زمینه‌های کارآفرینی در بخش صنعت اشاره کرد و ابراز داشت: راه‌اندازی صنایع کوچک و خرد برای افراد در اقصی نقاط استان سمنان امکان‌پذیر است و ثمره تحقق آن به اقشار مختلف جامعه می‌رسد.

محمد رضا باقری مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان نیز در سخنانی کوتاه ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تأمین آب مورد نیاز صنایع، گفت: ایجاد واحدهای کارگاهی در نواحی صنعتی به ویژه در مناطق کم برخوردار در اولویت شرکت است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1434418

مهمترین اخبار ایران و جهان: