نیوز سیتی!
12 اسفند 1401 - 15:54

مسوولان شرایط ازدواج، اشتغال و مسکن جوانان را تسهیل کنند

امام جمعه موقت خرم‌آباد با بیان اینکه ازدواج برای جوانان سخت شده، گفت: مسوولین در راستای تسهیل ازدواج، اشتغال و مسکن جوانان گام اساسی بردارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام بهروز شمسی‌فر ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان، ضمن سفارش همگان به تقوای الهی، اظهار کرد: خداوند به کسانی که ایمان آورده و عمل صالح انجام می‌دهند، وعده داده که آن‌ها را بر روی زمین جانشین قرار می‌دهد و حکومت برای آن‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: امن شدن جهان و حاکم شدن دین الهی وعده خداوند است که با ظهور حضرت حجت(ع) محقق خواهد شد.

امام جمعه موقت خرم‌آباد با اشاره به مناسبت‌های پیش‌رو، بیان داشت: شنبه سیزدهم اسفند مصادف است با میلاد باسعادت حضرت علی‌اکبر(ع) و روز جوان، که این روز را به همه جوانان تبریک عرض می‌کنم.

شمسی‌فر بیان داشت: برای جوان تحصیل، تهذیب و ورزش لازم است، جوانان از فرصت و نیروز جوانی برای تحصیل علم، تهذیب نفس و ورزش کردن استفاده کنند.

وی همچنین به مناسبت روز احسان و نیکوکاری در ۱۴ اسفندماه اشاره و تصریح کرد: بهترین احسان و نیکوکاری برای جوانان این است که زمینه تحصیل، ازدواج، اشتغال و مسکن فراهم شود و بنابراین کسانی که می‌توانند در تحقق این اهداف جوانان را یاری کنند، از این فرصت استفاده نمایند.

امام جمعه موقت خرم‌آباد با بیان اینکه ازدواج برای جوانان سخت شده، افزود: مسوولین در راستای تسهیل ازدواج، اشتغال و مسکن جوانان گام اساسی بردارند.

شمسی‌فر با اشاره به مناسبت میلاد باسعادت امام زمان(عج) در نیمه شعبان، ضمن تبریک پیشاپیش این روز فرخنده، اظهار کرد: حضرت حجت(ع) واسطه فیض و رزق و روزی و دوام پایداری آسمان و زمین هستند.

وی، تلاش جهت مهیاسازی ظهور امام زمان(عج) را از مهمترین وظایف منتظران برشمرد و گفت: فرد منتظر ضمن اصلاح عمل و اخلاق خود، برای اصلاح خانواده و جامعه نیز گام بر می‌دارد.

امام جمعه موقت خرم‌آباد، یکی از مهمترین نذرها را وقف دانست و افزود: کمک کردن به طلاب و وقف برای حوزه‌های علمیه از بهترین وقف‌ها است، برای تربیت سربازان فرهنگی مکتب امام زمان(عج) است.

شمسی‌فر با اشاره به ایام ثبت‌نام حوزه علمیه، تصریح کرد: کسی که فرزند صالح دارد، فرزندش را به امام زمان(عج) هدیه کند تا با فراگیری دین، در راه امام تربیت شود.

وی با بیان اینکه سه گروه در روز قیامت می‌توانند شفاعت کنند، افزود: انبیاء، علما و شهدا، علما مقامی بالاتر از شهدا دارند، از این‌رو فرزندان خود را در راه کسب علم و دین خدا تشویق و هدایت کنید.

امام جمعه موقت خرم‌آباد با بیان اینکه روز ولادت حضرت حجت(ع) با نام سربازان گمنام امام زمان(عج)نام‌گذاری شده، افزود: سربازانی که اگرچه جلوی دید نیستند، اما امنیت و آسایش را در داخل و خارج کشور فراهم می‌کنند، این روز را به همه سربازان گمنام تبریک گفته و برای آن‌ها آرزوی موفقیت داریم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1070101

مهمترین اخبار ایران و جهان: