نیوز سیتی!
15 اسفند 1401 - 16:24

جشن‌های مهدوی مردمی برپا شود/ ضرورت رعایت شان امام زمان(عج)

مهدی‌شهر– امام جمعه موقت مهدی‌شهر با تاکید بر اینکه مردم باید به وسع خودشان جشن‌های مهدوی را برپا کنند، گفت: برپایی باشکوه جشن‌های نیمه شعبان در واقع چشم دشمنان و بدخواهان را کور خواهد کرد.

حجت الاسلام علی سقائیان در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن گرامی داشت میلاد امام زمان (عج) و جشن‌های نیمه شعبان، تاکید کرد: این ایام بسیار اهمیت دارد چرا که تمام دنیا در انتظار حضرت مهدی (عج) و قیام او است و ما اگر می‌خواهیم ایشان را به مردم جهان بشناسانیم باید در رابطه با ایشان تبلیغات بیشتری داشته باشیم که یکی از این تبلیغات، جشن میلاد ایشان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه سلام فرمانده سرودی برای امام زمان (عج) بود که جهانی شد لذا باید کارهایی از این دست بیشتر صورت گیرد، افزود: باید هر کدام هر کاری که از دستمان می‌رسد برای این ایام صورت دهیم و اگر نمی‌توانیم کار خاصی را صورت دهیم، حداقل در مقابل خانه‌مان می‌توانیم یک پرچم را نصب کنیم.

کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه درست کردن چند لیوان شربت چیزی است که می‌تواند در مقدورات همه ما باشد، تاکید کرد: نیاز و ضرورت این است که ما در این رکن شریف، نقشی ایفا کنیم و هر کسی به اندازه توان خود اقدامی بردارد.

سقائیان با بیان اینکه این خیرات در واقع ترویج فرهنگ مهدویت است و امری ارزشمند، گفت: شهرداری‌ها نیز تلاش کنند که تزئین شهر را در دستور کار قرار دهند اما مردم هم به وسع خودشان این اقدامات را انجام دهند تا جامعه ما نشان دهد که مهدوی است و مردم همه جا احساس خوبی در روز میلاد امام زمان (عج) داشته باشند.

وی با بیان اینکه جشن‌های مهدوی سال به سال به کوری چشم دشمنان باید پررنگ‌تر نیز برگزار شود، افزود: نیمه شعبان شبی است که ۱۲۴ هزار پیامبران به امام زمان (عج) دست بیعت می‌دهند لذا از خودمان باید بپرسیم ما در این شب چه می‌کنیم؟ خدایی ناکرده آیا از ایشان دور هستیم؟

امام جمعه موقت مهدی شهر با بیان اینکه ما باید با عملکرد خودمان نشان دهیم که مهدوی هستیم، ابراز کرد: امام زمان (عج) روزی می آیند و دنیا را مملو از عدل و داد می‌کنند لذا باید امروز جشن‌های ما رنگ و بوی خدایی داشته باشد این روزها را گرامی بداریم.

سقائیان همچنین با بیان اینکه رنگ و بوی خدایی داشتن جشن‌های مهدویت باید لحاظ شود، تاکید کرد: این‌طور نیست که به موسیقی خدایی ناکرده راه بیاندازیم چند جوان را گرد هم بیاوریم و شربت و شیرینی و در نهایت چیزی هم نفهمیم لذا باید جشن‌ها یک نوع خروجی نیز داشته باشد و در آن دعا، سلام به آقایمان، سخنرانی و … نیز وجود داشته باشد که خشنودی امام (عج) نیز فراهم شود.

وی با تاکید بر ضرورت دوری از موسیقی‌های ناشایست در مراسم گرامی داشت سالروز ولادت امام عصر (عج) بیان کرد: جشن‌ها به گونه‌ای برگزار شود که رضایت خدا و امام زمان (عج) کسب شود لذا باید از برخی امور دوری کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1077089

مهمترین اخبار ایران و جهان: