نیوز سیتی!
27 اسفند 1401 - 18:13

۷۹ پروژه شهری در قزوین به بهره برداری رسید

قزوین- شهردار قزوین گفت: با تلاش‌های فشرده در ۱۵ ماه گذشته برج تجارت قزوین پس از ۲۱ سال به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی صباغی در آئین افتتاحیه برج تجارت قزوین که ظهر شنبه در محل برج برگزار شد اظهار کرد: آغاز سال ۱۴۰۱ به مردم و مسئولین قول داده بودیم که تا پایان این سال تمامی پروژه‌های نیمه تمام شهرداری را به نتیجه برسانیم و امروز خرسندیم که یکی از مهم‌ترین پروژه‌های نیمه‌کاره قزوین که انجام آن ۲۱ سال به طول انجامیده بود به نتیجه رسید.

شهردار قزوین بیان کرد: اما امروز خوشحالیم که به اطلاع مردم برسانیم ۷۹ پروژه نیمه تمام شهری در سال جدید به اتمام رسیده است که بخشی از آنها امروز و بخش دیگری که باقی مانده در نهم اردیبهشت سال آینده همزمان با روز شورا افتتاح خواهند شد.

وی بیان کرد: شهرداری قزوین هزار میلیارد تومان به بانک شهر بدهکار بود که به واسطه این بدهی بسیاری از حساب‌های شهرداری مسدود شده بود و امکان گرفتن وام جدید هم از ما سلب شده بود اما امروز خرسندیم که این بدهی تصفیه شده و روال مالی شهرداری به حالت عادی برگشته است.

این مسئول با اشاره به این نکته که تمامی اقدامات شهرداری عمل به وظیفه بوده است، گفت: منکر عقب ماندگی‌ها نیستیم و می‌دانیم که دشمن در بسیاری از بخش‌ها در دل مردم ناامیدی ایجاد کرده است لذا باید با اقدام کارآمد در برابر این اتفاق ایستاد.

صباغی عنوان کرد: پروژه برج تجارت قزوین که ۱۲۵ متر ارتفاع دارد یک پروژه عظیم برای شهر قزوین بوده است که در ۱۵ ماه اخیر با فشار قابل توجه روی تیم عمرانی، امروز برگه پایان کار آن اخذ شده و مورد بهره برداری عمومی قرار خواهد گرفت و سند افتخاری برای مسئولین خواهد بود.

شهردار قزوین بیان کرد ساخت فرهنگسرا در منطقه محروم هادی‌آباد و ساخت بناهای فرهنگی در مناطق منفصل شهری نظیر ناصر آباد و شهرک دانش از دیگر اقدامات شهرداری در سال ۱۴۰۱ بوده است. ما معتقدیم کار فرهنگی در کنار کار عمرانی اهمیت و جایگاه ویژه‌ای در جامعه ما دارد.

وی با اشاره به همکاری شهرداری و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: کمک به ترمیم بافت فرسوده و بازسازی و بهسازی مناطق جنوب شهر و مناطق محروم جمله اقداماتی خواهد بود که با همکاری شهرداری و بنیاد مسکن در آینده عملی می‌شود.

صباغی با تاکید بر استفاده از دانش در مدیریت شهری خاطرنشان کرد: شهرداری قزوین در نظر دارد از یک پهپاد که با دانش بومی ساخته شده و می‌توان از توانمندی‌های آن در زمینه مدیریت شهری و ترافیک بهره برد، استفاده کند. این پهپاد تست‌های اولیه را با موفقیت پشت سر گذاشته و اگر کاملاً موفقیت آمیز باشد اولین شهری خواهیم بود که از این امکان بهره مند می‌شویم.

وی افتتاح چند پل و تقاطع غیر همسطح در شهر قزوین و نیز تعبیه ورودی و خروجی به اتوبان برای شهر قزوین را از دیگر اقدامات شهرداری در سال ۱۴۰۱ معرفی کرد و گفت: در روزهای آتی شهرداری موفق خواهد شد ۱۰۰ درصد تقویم بودجه سال را کامل نماید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1099345

مهمترین اخبار ایران و جهان: