نیوز سیتی!
28 بهمن 1401 - 14:25

مردم ایران علیرغم نقدها و اعتراض‌ها پای انقلابشان ایستاده‌اند

بوشهر- امام جمعه دشتستان گفت: مردم نجیب و صبور ما علیرغم همه نقدها و اعتراض‌هایشان پای این نظام و انقلاب ایستاده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های امروز نماز جمعه برازجان با گرامیداشت بعثت پیامبر اسلام (ص) اظهار داشت: ۲۷ رجب سال ۴۰ عام الفیل مصادف با ۶۱۰ میلادی حضرت محمد (ص) در حالی که در کوه حرا مشغول عبادت بود جبرئیل فرشته وحی نازل شد و آیه‌های سوره علق را قرائت کرد.

امام جمعه دشتستان با اشاره به فلسفه بعثت بیان کرد: احیای عدالت، آزادسازی بشر، نجات بشر از ظلمت و شرک و جهل، رفع اختلافات بشر، اتمام حجت بر بشر از مهمترین اهداف بعصت انبیای الهی بوده است.

وی با اشاره به ۲۶ رجب رحلت ابوطالب اضافه کرد: ابوطالب از جمله مظلومین تاریخ است که ابن یتیمه و پیروانش از روی بغض به حضرت علی (ع) در مورد اسلام ابوطالب شبهه وارد کرده اند در حالی که ایشان خطاب به پیامبر (ص) فرمود «به خدا سوگند هرگز قریش به تو دست نخواهند یافت تا آن روزی که لحد را بستر خود کنم».

حجت‌الاسلام مصلح با تبریک حلول ماه شعبان بیان کرد: نبی اکرم (ص) در فضیلت ماه شعبان می‌فرمایند که شعبان، ماه من و رمضان ماه خداوند است. هر که ماه مرا روزه بدارد، در روز قیامت شفیع او خواهم بود.

وی با اشاره به جهاد تبیین از نگاه رهبری تصریح کرد: جمهوری اسلامی داعیه دویست سیصد ساله غرب را با حضور خودش و وجود خودش باطل کرده است.

امام جمعه دشتستان با اشاره به اینکه نقطه مرکزی هویت تمدن غربی تفکیک میان دین و پیشرفت است ادامه داد: جمهوری اسلامی درست نشانه گرفته و همین مرکز را و شلیک کرده و به هدف زده است.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی با شعار دین وارد میدان شده، علاوه بر اینکه توانسته خودش را حفظ کند، توانسته رشد کند، توانسته این منطق را منتشر کند، توانسته ریشه دار کند.

مصلح با بیان اینکه نظام اسلامی باطل کننده نقشه استکبار است خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی با وجود خودش، با حضور خودش ابطال کرده و هویت مرکزی تمدن غربی را به چالش کشیده به چالش کشیده است.

وی تاکید کرد: در سفر آیت‌الله رئیسی و هیئت همراه به پکن چند موضوع مهم در دستور کار قرار دارد؛ همکاری‌های تهران و پکن در حوزه‌های اقتصادی است، زیرا سند توافق همکاری‌های راهبردی ایران و چین نقطه اتکای پایداری برای این همکاری تلقی می‌شود.

امام جمعه دشتستان افزود: اگر این سند عملیاتی شود، به طور طبیعی سقف همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های صنعتی، انرژی و تبادل کالا افزایش خواهد یافت، به‌ویژه این‌که چین آمادگی دارد به میزان ۵۰۰ میلیارد دلار در حوزه‌های نفت و گاز، احداث خطوط ریلی سریع‌السیر و توسعه بنادر دریایی ایران سرمایه‌گذاری کند.

وی افزود: دومین موضوع مورد بحث رؤسای جمهور ایران و چین تهدیدات خارجی علیه دو کشور است. پکن از دخالت آشکار آمریکا و ناتو در امور داخلی تایوان نگران است، در حالی که ایران نگرانی‌های مشابهی در زمینه دخالت‌های آمریکا در منطقه دارد.

مصلح بیان کرد: سفر اخیر شیء جین پینگ به عربستان و موضع‌گیری شتاب‌زده وی در زمینه جزایر سه‌گانه ایرانی تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی که خط قرمز ایران در هرگونه تعاملات بین‌المللی تلقی می‌شود، با فضاسازی رسانه‌های غربی همراه شد و این نگرانی وجود داشت مناسبات چین و ایران را تحت تأثیر قرار دهد. این سفر که با فاصله کم از آن موضع‌گیری نادرست انجام شد به‌نوعی جبران آن اشتباه هم به‌شمار می‌آید.

وی با اشاره به اینکه روز ۲۲ بهمن را در واقع باید روز مردم بنامیم گفت: معجزه حضور مردم هم از نظر جمعیت و کمیت و کیفیت را شاهد بودیم. مردم در سرما و برف، بانشاط و شور و شعور انقلابی به میدان آمده بودند که هم بر سرمایه اجتماعی ایران و نظام افزود و هم پشت دوستان انقلاب در جهان را گرم کرد و هم دشمنان را مبهوت و متحیر ساخت که پیامدها و برکات آن به‌تدریج رخ خواهد کنند.

امام جمعه دشتستان ادامه داد: بیست و دوم بهمن ۱۴۰۱، البته ثمره حکمت و کیاست و تدبیر رهبر حکیم انقلاب اسلامی نیز بود. شخصیت بزرگی که در جنگ جهانی رسانه‌ای اخیر، آماج اصلی حملات دشمنان بود و مظلومانه و مقتدرانه، با سرانگشت هدایت‌های خود، اقتدار و انعطاف ولی فقیه را نمایان ساخت که نمونه اخیر آن عفو بزرگ و هوشمندانه هزاران نفر از محکومان اغتشاشات و زندانیان بود که موجی از امید و نشاط را پدید آورد.

وی افزود: راهپیمایی اخیر نشان داد، مردم نجیب و صبور ما علیرغم همه نقدها و اعتراض‌هایشان، آنگاه که پای اصل نظام و تمامیت ارضی ایران به میان می‌آید با هوشمندی و بصیرت کم‌نظیر به منافع ملی و آرمان‌های انقلابی وفادارند و برای صیانت و پاسداری از ارزشهای دینی، ملی و انقلابی- یعنی همان‌ها که هدف اصلی اغتشاشات پاییز بود- می‌ایستند و پای می‌فشارند.

مصلح تصریح کرد: راهپیمایی ۲۲ بهمن اگر چه نقطه پایان بر یک فصل از جنگ ترکیبی دشمن بود اما از جهتی نقطه آغاز است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1041801

مهمترین اخبار ایران و جهان: