نیوز سیتی!
18 اسفند 1401 - 15:02

کاشت هشت میلیون درخت بدون همراهی مردم قم شدنی نیست

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت یک طرح بزرگ است که سهم استان قم در این طرح هشت میلیون درخت است و برای تحقق این امر نیازمند استفاده از ظرفیت‌های مردمی هستیم و بدون مردم تحقق این هدف شدنی نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمدرضا حاجی رضا امروز با حضور در اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم، فرا رسیدن هفته منابع طبیعی را تبریک گفت و اظهار کرد: در شرایط خاص امروز کشور همگان باید تلاش کنیم تا بهترین خدمات را به مردم ارائه داده و در راستای حفاظت از سرمایه‌های ملی از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

وی با تاکید بر اینکه حفاظت از منابع طبیعی یک وظیفه همگانی است، اضافه کرد: حفظ امنیت غذایی و محیط زیست سالم برای آیندگان یک خط قرمز است که نباید اجازه عبور از این خط قرمز را بدهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با بیان اینکه رویکرد ما افزایش هم‌افزایی و حمایت ویژه از اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان است، تصریح کرد: طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت یک طرح بزرگ است که سهم استان قم در این طرح هشت میلیون درخت است و برای تحقق این امر نیازمند استفاده از ظرفیت‌های مردمی هستیم و بدون مردم تحقق این هدف شدنی نیست.

وی با تاکید بر اینکه سازمان جهاد کشاورزی در راستای استفاده از ظرفیت‌های مردمی در طرح کاشت یک میلیارد درخت، یک جریان‌سازی جدی را دنبال می‌کند، گفت: در حوزه‌های مختلف در کنار منابع طبیعی هستیم تا بتوانیم از سرمایه‌های ایران اسلامی حراست کنیم.

همچنین، محمد شعاعی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم با بیان اینکه این اولین باری است که شاهد حضور مسئولان سازمان جهاد کشاورزی به مناسبت هفته منابع طبیعی در اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری هستیم، اظهار کرد: این تعامل‌ها موجب افزایش انگیزه‌ها و پیشبرد اهداف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح کاشت یک میلیارد درخت در ایران منتقدان مختلفی دارد، اضافه کرد: تا به امروز یک ریال اعتبار هم برای این طرح درنظر گرفته نشده است چراکه تلاش ما این است که بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و دیگر دستگاه‌ها این طرح را اجرایی کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم خاطرنشان کرد: با صحبتی که رهبر معظم انقلاب اسلامی داشتند دیگر تاکیدی نیست که فقط درخت‌های مثمر در یک منطقه کاشته شود، بلکه در هر منطقه باید منطبق با شرایط آن به درخت مثمر یا غیرمثمر اقدام شود.

وی  تحقق طرح کاشت یک میلیارد درخت را نیازمند مشارکت دستگاه‌های اجرایی دانست و گفت: از این آمار، سهم استان قم  هشت میلیون نهال است که عملیات اجرایی این طرح از سال 1402 تا سال 1405 دنبال می‌شود.

پایان پیام/78023

منبع: فارس
شناسه خبر: 1083289

مهمترین اخبار ایران و جهان: