نیوز سیتی!
09 اسفند 1401 - 16:48

ایلان ماسک: دیپلمات ها جنگ می خواهند و نظامی ها صلح!

مالک توئیتر و تاجر آمریکایی در جدیدترین موضع گیری درباره تحولات اوکراین گفت در حالی که دیپلمات ها به ادامه درگیری در اوکراین تمایل دارند، نظامی ها خواهان صلح هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، «ایلان ماسک» تاجر آمریکایی و مالک توئیتر در تازه‌ترین اظهار نظر درباره تحولات اوکراین گفت که دیپلمات‌ها خواهان ادامه درگیری هستند، در حالی که نظامی‌ها به صلح تمایل دارند.

بر اساس این گزارش، ایلان ماسک در پیامی توییتی در واکنش به مقاله‌ای در روزنامه نیویورک تایمز در مورد احتمال مذاکرات صلح در اوکراین صحبت می‌کرد، نوشت که دیپلمات‌ها خواهان جنگ اما نظامی‌ها خواهان صلح هستند.

شایان ذکر است که نیویورک تایمز در مقاله خود به تحولات پاییز ۲۰۲۲ اشاره کرده بود که اعضای دموکرات کنگره با ارسال نامه‌ای به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا درخواست مذاکره با روسیه را پس گرفتند.

این در حالی است که تقریباً در همان زمان، «مارک میلی» رئیس ستاد ارتش آمریکا، طی جلسات داخلی اعلام کرده بود که بعید است اوکراین پیشرفت زیادی در میدان نبرد داشته باشد و بنابراین باید به سمت مذاکره حرکت کند؛ اما به نوشته نیویورک تایمز، کاخ سفید سریعاً چنین تمایلاتی و سخن گفتن درباره صلح را مهار کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1063689

مهمترین اخبار ایران و جهان: