نیوز سیتی!
27 فروردین 1402 - 16:48

۹۷ درصد پرونده‌های مسکن روستایی گلستان به بانک معرفی شدند

گرگان- مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: ۹۷ درصد از پرونده‌های تشکیل شده در حوزه مسکن روستایی گلستان به بانک‌های عامل معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد حسینی بعدازظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس آخرین برآوردها، ۹۷ درصد از پرونده‌های تشکیل شده در حوزه مسکن روستایی به بانک‌های عامل معرفی شده و مقرر شد تا پایان اردیبهشت ۱۰۰ درصد پرونده‌ها به بانک‌های عامل معرفی شوند.

مدیر کل بنیاد مسکن گلستان افزود: ۴۴ درصد از پرونده‌های معرفی شده به بانک‌ها در مرحله انعقاد قرارداد بوده و قرار است تا پایان اردیبهشت ما تمامی پرونده‌های متشکله در بانک به انعقاد قرارداد منجر شود.

وی گفت: تسهیلات قرض الحسنه مسکن روستایی همان مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان است و در سال جدید افزایش نمی‌یابد.

حسینی ادامه داد: از طریق دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی روستاها به همه مردم روستاها اعلام شود که مبلغ تسهیلات مسکن روستایی در سال ۱۴۰۲ تغییری نمی‌کند تا متقاضیان برای دریافت تسهیلات و اجرای پروژه‌های مسکن روستایی سریع‌تر عمل کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان بیان کرد: از هزار و ۹۱ شهر زیر ۲۵ هزار جمعیت، ۲۶ شهر با این شاخص در استان گلستان قرار دارد و احداث طرح نهضت ملی مسکن با همکاری راه و شهرسازی با بنیاد مسکن استان است.

حسینی افزود: در این ۲۶ شهر تعداد ۱۶ هزار نفر برای مسکن ملی ثبت نام کردند که از این تعداد هزار و ۶۷۹ نفر متقاضی واجد شرایط بوده و ۳۶۰ نفر آنها مبلغ ۴۰ میلیون خود را به عنوان سهم آورده واریز کردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1153545

مهمترین اخبار ایران و جهان: