نیوز سیتی!
05 فروردین 1402 - 15:00

پیش‌بینی تندبادهای موقتی و رگبار باران در استان اردبیل

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: از اواخر وقت فردا (یک‌شنبه ۶ فروردین) با نفوذ سامانه بارشی به استان اردبیل ضمن ابرناکی، رخداد تندبادهای موقتی و رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق (در ارتفاعات بارش به‌صورت برف) پیش‌بینی می‌شود.

سیاوش محمدی بعدازظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل اظهار کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی، تا عصر فردا شرایط جوی نسبتاً پایدار بوده و آسمان استان اردبیل صاف تا نیمه‌ابری همراه با افزایش نسبی دما خواهد بود و برای این مدت در ساعات عصر و اوایل شب افزایش ابر گاهی رگبار پراکنده باران احتمال می‌رود. 

وی افزود: اما از اواخر وقت فردا (یک‌شنبه ۶ فروردین) با نفوذ سامانه بارشی به استان اردبیل تا پیش‌ازظهر سه‌شنبه (۸ فروردین) ضمن ابرناکی، رخداد تندبادهای موقتی و رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق (در ارتفاعات بارش به‌صورت برف) پیش‌بینی می‌شود که تمرکز فعالیت این سامانه بارشی در مناطق جنوبی و مرکزی خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل ادامه داد: از عصر سه‌شنبه و به‌ویژه در روز چهارشنبه (۹ فروردین) ضمن افزایش دمای هوا، وزش باد تند تا نسبتاً شدید در سطح استان اردبیل انتظار می‌رود.

محمدی تصریح کرد: از روز پنج‌شنبه با تغییر جریانات جوی و نفوذ سامانه بارشی دیگری به استان اردبیل، شرایط جوی ناپایدار شده و تا اوایل هفته آینده ضمن حاکمیت هوای سرد، در بیش‌تر مناطق استان بارش باران و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

پایان پیام/۳۷۲۷/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1109589

مهمترین اخبار ایران و جهان: