نیوز سیتی!
22 تیر 1402 - 17:16

وضعیت مازندران در زهکشی مزارع مناسب نیست

ساری- استاندار مازندران وضعیت استان را در زهکشی اراضی مناسب ندانست و گفت: عقب ماندگی در این بخش وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمود حسینی پور عصر پنجشنبه در جلسه با وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی، تولید غذا را یکی از مهمترین مولفه‌ها در امنیت هر کشوری بیان کرد و گفت: تولید غذا در اقتدار ملی کشورها نقش اساسی دارد.

وی با اشاره به اجرای جراحی اقتصادی توسط کشور گفت: مازندران در اجرای این طرح به دولت کمک زیادی کرده و این استان در تولید مرغ و غذا نقشه بسزایی داشته است.

استاندار مازندران با بیان که در سال گذشته بعد از ۱۰ سال رشد اقتصادی استان مثبت شد و به بیش از ۴ درصد رسید، گفت: سهم بخش کشاورزی در اشتغال ۱۴ درصد است و باید این سهم ارتقا یابد.

حسینی پور نرخ مشارکت اقتصادی استان را ۴۴.۸ درصد و بالاتر از میانگین کشوری ذکر کرد و گفت: اگر کشاورزی مبتنی بر تولید دانش بنیان باشد تولیدات و کیفیت محصولات ارتقا می‌یابد.

استاندار مازندران زهکشی و نوسازی اراضی را دیگر برنامه‌ها ذکر کرد و گفت: متأسفانه در زهکشی اراضی نسبت به کشور عقب هستیم و حمایت نشدیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه برای توسعه کشت گلخانه‌ای با محدودیت زمین روبرو هستیم گفت: سرمایه‌گذارانی برای این بخش وجود دارد اما با مشکل تأمین زمین روبرو هستیم و اگر توجه ویژه‌ای به مازندران شود از بسیاری از واردات محصولات کشاورزی بی‌نیاز خواهیم شد و به صادر کننده آن تبدیل می‌شویم.

وی با بیان این که در مازندران بهترین نقطه آب و هوایی را برای تولید مرغ داریم، گفت: با این حال نیازی به واردات مرغ از خارج از کشور نیست.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1356945

مهمترین اخبار ایران و جهان: