نیوز سیتی!
09 تیر 1402 - 15:16

انتقادها و مطالبه‌گری‌ها نباید از روی دشمنی و وابستگی‌های حزبی باشد

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه رسانه و قلم از هر نوعِ آن مسئولیت سنگینی دارد و باید عادلانه بنویسد، بگوید و منتشر کند، گفت: انتقادات و مطالبه‌گری‌ها باید با ادبیات دلچسب و شادی‌آفرین مطرح شود و از روی دشمنی‌ها و وابستگی‌های حزبی و جناحی نباشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه شهرکرد با اشاره به روز قلم گفت: امروز از مصادیق بزرگ قلم، فضای مجازی است که ساز و کار درستی ندارد و در برخی موارد آسیب‌های زیادی وارد کرده و حیثیت و آبروی افراد را مخدوش می‌کند.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: همه این موارد سبب کمرنگ شدن ابتکار و خلاقیت می‌شود و بسیاری از ترک‌ فعل‌ها رخ می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه رسانه و قلم از هر نوعِ آن مسئولیت سنگینی دارد و باید عادلانه بنویسد، بگوید و منتشر کند، افزود: انتقادات و مطالبه‌گری‌ها باید با ادبیات دلچسب و شادی‌آفرین مطرح شود و از روی هوا و هوس، دشمنی‌ها و وابستگی‌های حزبی و جناحی نباشد.

نکونام اضافه کرد: در برخی موارد که مضرات انتقاد کردن بیشتر از فواید آن است باید بیشتر تأمل کرد چرا که برخی برای اینکه در همین فضاهای مجازی خودی نشان دهند و طرفدارانی برای خود جمع کنند مطالبی را مطرح می‌کنند.

وی عنوان کرد: تذکرات باید ناصحانه و در مرحله اول به خود فرد گفته شود و اگر اثر نکرد از روی خیرخواهی با افکار عمومی در میان گذاشته شود.

امام جمعه شهرکرد در ادامه با اشاره به روز صنعت و معدن، بیان کرد: صنعت باید تقویت شود و از معادن موجود کشور در راستای تولید و اشتغال استفاده و از هرگونه خام‌فروشی جلوگیری شود.

وی با انتقاد شدید از عملکرد کشور سوئد در هتک حرمت به کتاب مقدس مسلمانان، ادامه داد: غربی‌ها این اقدامات را در راستای آزادی عمل توجیه می‌کنند اما اگر در همین کشورها شخصی مطلبی در خصوص هلوکاست بگوید عاقبتش زندان است.

نکونام افزود: غربی‌ها و در رأس آن‌ها آمریکا به اسم آزادی بیان و حقوق بشر جنایات زیادی مانند بلوکه کردن دارایی‌های ایران، ترور شخصیت‌های مطرح، ساقط کردن هواپیمای مسافربری و ... را علیه جمهوی اسلامی ایران انجام داده است.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1319889

مهمترین اخبار ایران و جهان: