نیوز سیتی!
29 دی 1402 - 13:43

فعالیت ۳ سالن مطالعه بخش خصوصی مجوزدار در استان قزوین

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین گفت: در حال حاضر تنها سه سالن مطالعاتی بخش خصوصی دارای مجوز در استان قزوین به فعالیت می پردازند و سایر سالن های فعال، مجوزی برای این کار ندارند.

فاطمه محمدبیگی در گفت و گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: با توجه به اهمیت راه اندازی سالن های مطالعاتی دارای مجوز (پانسیون) و استقبال گسترده مردم از این اماکن، لزوم برخورداری از این فضاها، بیش از هر زمان دیگری احساس می شود زیرا با توجه به افزایش مراجعه به پانسیون های بخش خصوصی و هزینه بالای آن ها، ضرورت دارد این اماکن از امکانات لازم و استاندارد بهره مند شده و مجوز فعالیت داشته باشند.

وی افزود: در حال حاضر فقط سه مجموعه لاله، ماراتن و زرین از پانسیون های موجود در قزوین هستند که مجوز دارند و باقی موارد بدون مجوز در حال فعالیت هستند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است همزمان با ورود بخش خصوصی به حوزه ارائه خدمات کتابخانه ای و افزایش مشارکت سازمان ها و افراد حقیقی در این حوزه، بنا شد سالن های مطالعه عمومی و پانسیون های مطالعاتی زیر نظر نهاد کتابخانه های عمومی فعالیت کنند.

محمدبیگی ادامه داد: سالن های مطالعه عمومی و پانسیون های مطالعاتی مراکزی هستند که پس از اخد مجوز فعالیت از نهاد کتابخانه های عمومی با هزینه موسس اعم از حقیقی یا حقوقی، ایجاد، تجهیز، راه اندازی و با مسوولیت کامل آنها در کلیه امور اداره می شوند.

وی اضافه کرد: درداین راستا اداره کل کتابخانه های عمومی استان قزوین به نحوه ارائه خدمات این پانسیون ها نظارت می کند و این امر مستلزم این است که مردم کتابدوست نیز ما را در انجام هرچه بهتر این اقدام یاری دهند.

این مسوول در پایان گفت: هم استانی ها می توانند هرگونه عدم رعایت اصول و مقررات و موارد مشکل دار در این پانسیون ها را به شماره تماس های 09364645054 و 02833553088 اطلاع دهند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1642601

مهمترین اخبار ایران و جهان: