نیوز سیتی!
17 بهمن 1402 - 10:25

پیشنهاد خواهر خواندگی بجنورد با ارزروم ترکیه داده شد

شهردار بجنورد در دیدار با سرکنسول ترکیه خواهرخواندگی با شهر ارزروم ترکیه را به دلیل شباهت‌های جغرافیایی و فرهنگی پیشنهاد داد‌.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سید محمدعلی کشمیری، شهردار بجنورد در دیدار با سرکنسول ترکیه خواهرخواندگی با شهر ارزروم ترکیه را به دلیل شباهت‌های جغرافیایی و فرهنگی پیشنهاد داد و اظهارکرد: بجنورد در حوزه تولید سیمان دارای ظرفیت بالا و منبع غنی خاک رس آهکی است که مناسب تولید سرامیک است و تاکنون سرمایه‌گذاری در این حوزه مغفول مانده است.

وی مشابهت‌های فرهنگی و قومی را از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری بالای منطقه توصیف کرد و گفت: در حوزه کُشتی باچوخه و برقراری سفرهای هوایی می‌تواند اولین گام‌ها در حوزه برقراری ارتباط را اجرایی کند.

شهردار بجنورد افزود: بجنورد مسیر عبوری سالانه ۳۰ میلیون سفر زیارتی است که می‌تواند پتانسیل  خوبی برای سرمایه‌گذاری باشد و همچنین در بستر کشاورزی و فرآورده‌های دائمی و میوه در بحث کارخانجات تبدیلی مورد توجه قرار بگیرد.

سینان جم، سرکنسول ترکیه در مشهد، شهر بجنورد را از ساختار مدرن شهری بهره‌مند دانست و بیان داشت: در بررسی اولیه متوجه شدیم سهم بجنورد از جذب گردشگر ترک تقریبا صفر است و تاکنون مغفول مانده است.

وی خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم با تقویت مکانیسم خواهرخواندگی و عملیاتی کردن آن روابط بین دو منطقه را تعمیق بخشیم.

پایان پیام/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1662345

مهمترین اخبار ایران و جهان: