نیوز سیتی!
16 بهمن 1402 - 13:58

توافق‌نامه همکاری مشترک سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و خانه صنعتکاران ایران

مدیر عامل خانه صنعتکاران کشور از امضاء توافق‌نامه همکاری مشترک فی‌ مابین سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و خانه صنعتکاران ایران در راستای تدوین و بازنگری استانداردهای شایستگی و ارزشیابی حرف و مشاغل موردنیاز خانه، اجرای آموزش مهارت‌های فنی، غیرفنی (مهارت‌های نرم)، عمومی و تخصصی و سنجش مهارت و تعیین صلاحیت حرفه‌ای مدیران و کارکنان بنگاه‌های اقتصادی عضو خانه و فراهم نمودن زمینه اشتغال و به‌کارگماری دارندگان گواهینامه مهارت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سید علیرضا بنی هاشمی مدیرعامل خانه صنعت کاران ایران امروز بیان داشت: محور مهم این توافق نامه گذار صنایع و مهارت های شغلی به دوران جدیدی است که به سبب پیشرفت های نرم افزاری و هوش مصنوعی ضرورت دارد بانی اشتغال و تقویت صنایع داخلی شویم

علی‌حسین شهریور معاون پژوهش و برنامه ریزی  و سنجش مهارت سازمان فنی و حرفه ای کشور نیز در این باره بیان داشت: سنجش مهارت و تعیین صلاحیت حرفه‌ای مدیران و کارکنان صنایع و ارائه گواهینامه مهارت برابر ضوابط سازمان، عضویت خانه صنعتکاران ایران در شورای سیاست‌گذاری مسابقات مهارت، معرفی دارندگان گواهینامه مهارت و مدال‌آوران مسابقات ملی و بین‌المللی مهارت به صنایع، شناسایی مهارت‌های جدید و تدوین استانداردهای شایستگی موردنیاز بخش صنعت است.

شهریور گفت: از جمله روش‌های اجرایی این توافق‌نامه، تشکیل کارگروهی با عضویت مدیران ذیربط طرفین برای تدوین برنامه اجرایی آن است.

وی افزود: از دیگر تعهدات سازمان، همکاری در معرفی مدیران، کارکنان بخش صنعت و خانواده آنها جهت مهارت‌آموزی به مراکز و آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد در چارچوب ضوابط و مقررات سازمان است.

در ادامه بنی هاشمی  مدیرعامل خانه صنعتکاران ایران درخصوص تعهدات خانه گفت: از جمله تعهدات خانه صنعتکاران، معرفی مدیران، کارکنان و کارگران صنایع به سازمان جهت آموزش و سنجش مهارت و تعیین صلاحیت حرفه‌ای، شناسایی نیازهای  حال و آینده خانه و معرفی مشاغل با توجه به توسعه نرم افزاری و حوزه هوش مصنوعی  به سازمان برای آموزش نیروی انسانی ماهر، به‌کارگماری و استخدام دارندگان گواهینامه مهارت در واحدهای صنعتی عضو خانه، حمایت مادی و معنوی از مسابقات ملی مهارت و برگزاری اردوها و اعزام تیم مهارت به مسابقات بین‌المللی مهارت و... است.

در همین زمینه محمد پاینده مسئول کمیسیون روابط بین‌الملل خانه صنعت‌کاران کشور و رئیس خانه صنعت‌کاران استان هرمزگان بیان داشت: توافقنامه مذکور بزودی به همه ی استان ها برای اجرا ابلاغ می شود و امید داریم با همکاری خانه صنعت کاران استان هرمزگان و  ادارات فنی و حرفه ای و صمت بانی اشتغال مهارت آموزان جویای کار شویم

محمد پاینده افزود : در استان هرمزگان و در  حوزه مهارت آموزی مشاغل  برخلاف آمارهای دولتی شاهدیم که مشاغل فنی چندان مورد توجه قرار نگرفته است و تامین نیروهای  فنی و  صنعتی از دیگر استان ها انجام می شود اینکه چرا بسیاری از مشاغل فنی و کارگاهی و تعمیراتی در بین جوانان هرمزگانی خریداری ندارد جای بررسی و تحقیق دارد.

پاینده افزود : با توجه به افزایش مشاغل کاذب که عمدتا آثار بسیار زیان باری به جا گذاشته است مهم ترین هدف خانه صنعت‌کاران هرمزگان بررسی وضعیت مهارت آموزی و مشاغل در استان خواهیم بود تا مشخص شود علت ورود بسیار اندک جوانان به مهارت آموزی فنی و حرفه ای چیست.

مسئول خانه صنعت کاران استان هرمزگان بیان داشت : دغدغه اشتغال جوانان  در هرمزگان امری بسیار مهم و ضروری است و باید مشخص شود چرا در برخی از شهرهای استان تعداد افراد فنی بومی بسیار اندک است.

وی در پایان افزود : تلاش خواهیم کرد با همکاری  خانه صنعت‌کاران استان و اداره کل فنی حرفه ای از جوانان صاحب مهارت های شغلی در صنایع بهره گیری کنیم با این همه بررسی وضعیت آموزش مهارت های شغلی در استان و بی میلی جوانان به این حوزه بسیار اهمیت دارد و در آینده نزدیک بطور ویژه به آن خواهیم پرداخت.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1661489

مهمترین اخبار ایران و جهان: