نیوز سیتی!
07 دی 1402 - 14:52

ضرورت افزایش سهم خراسان‌جنوبی از صندوق توسعه ملی

استاندار خراسان جنوبی گفت: نیاز است که از طریق صندوق توسعه ملی، سهم استانی خود را از ظرفیت صندوق ملی افزایش دهیم و در جلسات بعدی پیشنهادات لازم برای این منظور ارایه شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی امروز در نشست کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان به پیگیری مشکلات منابع بانکی خراسان‌جنوبی در پایتخت اشاره و اظهارکرد: وجود نیروهای انقلابی، کارآمد و باتجربه در استان زمینه ساز افزایش تعاملات و پیگیری جدی برای رفع چالش های بانکی خراسان‌جنوبی ست.

وی با اشاره به ناترازی منابع بانکی خراسان جنوبی  ادامه داد: رفع این مشکل نیازمند پیگیری از بانک های عامل در مرکز است.

بعلاوه ضرورت دارد مدیران بانکی به طور مستمر در مرکز حضور داشته و برای افزایش سطح تعاملات به منظور جذب منابع بانکی بیشتر از این تلاش کنند. 

استاندار خراسان جنوبی بر افزایش جذب منابع اعتباری از محل صندوق توسعه ملی اشاره و تصریح کرد: اکنون سهم خراسان جنوبی از این محل خیلی کم است به همین واسطه نیاز است  از طریق صندوق توسعه ملی، سهم استانی خود را از ظرفیت صندوق ملی افزایش دهیم.

وی با اشاره فراهم کردن بسترهای لازم برای استفاده از منابع جدیدی از جمله ال سی و اوراق گام و شیوه‌های ترکیبی هم گفت: در جلسه بعدی پیشنهادات لازم در خصوص استفاده از این منابع ارائه تا مکاتبات لازم با مرکز انجام شود.

قناعت با بیان اینکه براساس دستور رئیس جمهور بانک‌های دولتی و غیردولتی خراسان‌جنوبی موظف هستند که منابع بانکی خود را فقط برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه در داخل استان هزینه کنند، افزود: اینکه منابع قرض‌الحسنه استان به خارج از استان پرداخت شود قابل قبول نیست و در صورت پرداخت یک فقره تسهیلات به خارج از استان مدیر مربوط توبیخ خواهد شد.

وی با تاکید بر همراهی بانک‌های خصوصی در زمینه اجرای قوانین ابلاغی بانک مرکزی، بیان کرد: اگر توان اجرای قوانین ابلاغی را در استان ندارند از استان بروند.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: اگر حرکت غیرمنطقی بانک‌های خصوصی داشته باشند ما توان برخورد غیرمنطقی خواهیم داشت و باید بانک‌های خصوصی زیر چتر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان قرار گیرند.

قناعت با اشاره به لزوم جذب حداکثری خراسان جنوبی از منابع شناور ملی، عنوان کرد: در این راستا باید روند تکمیل مدارک تصریح شود تا سهم‌بری استان از این منابع بیشتر شود.

وی با تاکید بر افزایش تعامل دستگاه‌های متولی با بانکی‌های متولی در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ و سایر تسهیلات تکلیفی گفت: این ارتباط به باید نحو عالی و شایسته باشد تا روند پرداخت تسهیلات تسریع شود.

قناعت خواستار برگشت منابع بانکی معوقه در دست مردم، واحدهای تولیدی و افراد غیر خوش حساب شد و گفت: باید از پرداخت تسهیلات به افرادی که خوش حساب نیستند خودداری شود.

وی با تاکید بر احیای واحدهای اقتصادی خراسان که نهضت آن در استان به صورت جدی دنبال می‌شود، بیان کرد: باید از منابع بانکی در این زمینه کمک شود و این از موضوعاتی است که مورد ارزیابی ما در سال جاری قرار می‌گیرد.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: ملاک ارزیابی درصد پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ و سایر تسهیلات تکلیفی در استان است و امیدواریم که در سال جاری شاهد روند خوب پرداخت این نوع تسهیلات باشیم.

 
 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1619001

مهمترین اخبار ایران و جهان: