نیوز سیتی!
09 بهمن 1402 - 10:54

اهدا کنندگان خون برای تهیه سرم ضد هاری مشارکت کنند

مدیرکل انتقال خون اصفهان گفت: این اداره کل تا پایان سال ۱۴۰۲، باید به میزان ۱۱۰۰ لیتر از اهداکنندگان ویژه پلاسمای خون، سرم ضد هاری تهیه و با همکاری شرکت پالایش و پژوهش خون در اختیار معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره کل انتقال خون اصفهان، کیان دهراب پور، مدیرکل انتقال خون اصفهان اظهار کرد: این اداره کل تا پایان سال ۱۴۰۲، باید به میزان ۱۱۰۰ لیتر از اهداکنندگان ویژه پلاسمای خون، سرم ضد هاری تهیه و با همکاری شرکت پالایش و پژوهش خون در اختیار معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت قرار دهد.

وی افزود: این دارو که با هزینه زیادی باید از خارج از کشور تهیه می‌شد با تولید داخلی در نهایت توسط مدیریت مرکز بیماری‌های وزارت بهداشت در اختیار مراکز بهداشتی و درمانی کشور قرار خواهد گرفت تا مورد استفاده افراد دچار حیوان گزیدگی برای پیشگیری از بیماری قرار گیرد.

دهراب‌پور بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون در استان اصفهان فقط ۱۸۷ واحد ضد هاری که معادل ۱۰۱ لیتر است، تهیه شده و با توجه به اینکه اداره کل انتقال خون اصفهان یکی از چهار مرکز تهیه پلاسمای ضد هاری کشور است و به خاطر اهمیت موضوع لازم است برای کمک به هموطنانمان برای پیشگیری از بیماری هاری، اهداکنندگان به مرکز اهدای خون خواجو مراجعه و خواهان اهدای قسمتی از خون خود در این طرح مهم باشند.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/ع

منبع: فارس
شناسه خبر: 1652901

مهمترین اخبار ایران و جهان: