نیوز سیتی!
25 دی 1402 - 12:15

حضور ۸۰ هزار عامل اجرایی در برگزاری انتخابات ۱۱ اسفند در خراسان رضوی

معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی گفت: انتخابات اسفندماه امسال با ۸۰ هزار نفر عامل اجرایی در این استان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تایباد، سیدهادی طباطبایی امروز در جلسه معارفه فرماندار جدید تایباد اظهار کرد: هدف ما این است که انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در اسفندماه امسال به صورت سالم و امن برگزار شود و در این امر ۸۰ هزار نفر در خراسان رضوی به عنوان عامل اجرایی دخیل هستند.

وی افزود: تعداد ۴ هزار ۶۰۰ شعبه اخذ رای در استان پیش بینی شده و البته ۵۵ حوزه مربوط به شهرستان فاروج خراسان شمالی است که با حوزه اصلی قوچان مشترک می باشد.

معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: در انتخابات امسال ۷۸۰ نفر نامزد که توسط هیئت های اجرایی و شورای نگهبان تایید صلاحیت شده اند، برای ۱۸ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی به رقابت خواهند پرداخت.

طباطبایی بیان کرد: از خردادماه امسال ستاد انتخابات خراسان رضوی تشکیل شد و از بهمن ماه نیز آموزش عوامل اجرایی آغاز می شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: طبق ماده ۵۰ قانون انتخابات، تعداد ۸ نفر از اعضای هیئت اجرایی شهرستان ها از معتمدین محلی و ۳ نفر عضو اداری هستند.

معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی گفت: طبق قانون جدید انتخابات، استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات نامزدها در کمیته های استانی و شهرستانی نرخ گذاری خواهد شد.

طباطبایی اضافه کرد: صدا و سیما نیز امکاناتی را برای تبلیغات نامزدها فراهم کرده و در این راستا ۱۹ فرستنده شبکه محلی برای ۱۲ حوزه انتخابیه استان تهیه شده و نامزدها ۲۰ دقیقه پخش تبلیغات خود را خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: همچنین تاکنون ۹۵ درصد زیرساخت ها و امکانات ارتباطی و مخابراتی در سطح استان تامین و فراهم شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1638389

مهمترین اخبار ایران و جهان: